برندهای تکنولوژیکبرندینگ

مزدا، 75 سال پس از فاجعه هیروشیما

مزدا به عنوان شرکت Toyo Cork Kogyo Co.Ltd، در ژانویه 1920 در هیروشیما شکل گرفت. و در ابتدا ابزارهای ماشین آلات را تولید می ­کرد. در سال 1931 بود که Toyo Kogyo با معرفی خودرو Mazda-Go autorickshaw شروع به ساخت وسایل نقلیه کرد که یک ماشین سه چرخ بود.

سال بعد Toyo Kogyo صادرات این ماشین­ ها را به چین را آغاز کرد. اگرچه Toyo Kogyo تا اواخر قرن قبل نام مزدا را قبول نکرد ، اما همه وسایل نقلیه تحت نام مزدا بودند.

در طول جنگ جهانی دوم ، Toyo Kogyo سلاح هایی را برای ارتش ژاپن تولید کرد.

صبح روز ششم اوت سال 1945، سالروز تولد موسس مزدا، جوجویرو ماتسود بود. صبح آن روز او اول به آرایشگاه رفت. با این حال، درست پس از تمام شدن کارش در آنجا، در حالی که داشت رانندگی می­کرد و از آنجا دور می­شد، بمب هسته­ای هیروشیما را زد و آرایشگاه از بین رفت( انفجار تقریبا 50 یاردی فاصله داشت). با اینکه آقای ماتسودا از آنجا فاصله گرفته بود اما موج انفجار به او رسید و ماشینش را در هم کوبید. حتما انتظار دارید که کارخانه او نیز به آوار و خاکستر تبدیل شده باشد. اما اشتباه می­کنید، در حقیقت کارخانه با صدمات جزئی جان سالم به در برد زیرا بین کارخانه و انفجار یک کوه قرار داشت، که اکثر موج انفجار را به خود جذب کرده بود. صادرات Mazda-Go در سال 1949 دوباره به هند آغاز شد. تا سال 1958 مازدا وسیله نقلیه دیگری را معرفی نکرد. در دهه 50 ، مزدا شروع به ساخت كامیون های كوچك و چهار چرخ كرد. این شرکت اولین اتومبیل مسافری خود با نام R360 Coupe را در سال 1960 در ژاپن راه اندازی کرد.

از سال 1974 تا 2015 ، مزدا با شرکت فورد موتور همکاری داشت. این همکاری به دلیل مشکلات مالی مزدا آغاز شد. همکاری Mazda و Ford در سال 1971 با سری B Mazda آغاز شد. مشارکت رسمی از سال 1979 شروع شد که فورد سهام 7٪ مالی در مزدا را بدست آورد. در سال 2008 گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه فورد در نظر دارد سهام خود را در مزدا بفروشد. در نوامبر 2008 ، فورد اعلام كرد كه سهام خود را به 13.4٪ كاهش داده است. مزدا 6.8٪ از سهام خود را پس گرفت. فورد در سال 2010 سهم خود را حتی بیشتر کاهش داد ، به این معنی که آنها فقط در مزدا سه درصد سهم داشتند. سرانجام ، در سال 2015 ، فورد سهام باقی مانده خود را در مزدا فروخت.

در سال 2015 ، مزدا 1.5 میلیون وسیله نقلیه برای فروش جهانی تولید کرد. همچنین پانزدهمین خودروساز بزرگ تولید در سراسر جهان شد.

در ماه مه سال 2015 ، این شرکت با تویوتا توافق نامه امضا کرد. این توافق نامه بدین معنی بود که مزدا فناوری SkyActiv خود را به تویوتا عرضه می کرد. در عوض ، تویوتا سیستم های سوخت هیدروژن را به مزدا عرضه می کرد.

مزد هنوز در حال پیشرفت است. تاریخ پیشرفت مزدا در مدل­های ماشین او آشکار است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا