برندینگ

بوم پرسونال برندینگ

شناسایی هویت فرد

مرحله شناخت هویت فرد که اولین مرحله انجام پرسونال برندینگ است و به نظر مرحله ای است که نیازمند بررسی دقیق خصوصیات منحصر به فرد شخص با روش های دقیق کیفی میباشد. همانطور که در شکل بوم هم دیده میشود در این مرحله باید به سوالاتی از قبیل

  • خصوصیات ظاهری
  • شخصیت فرد
  • تاریخچه زندگی شخصی و شغلی او
  • فرهنگ، تحصیلات، علایق و دغدغه ها
  • دلایلی برای حمایت گفته ها
  • ارزش ها،  ماموریت و چشم انداز

فرد پاسخ گفته شود.

چه پیشنهادی دارد؟

دراین قسمت باید به این سوال پاسخ دهید که ارزش و توانایی های مورد نظر فرد چیست و او چه پیشنهاد به جایی در مرتفع کردن این نیازها دارد؟

مواردی از قبیل

  • خدمت، حرفه
  • مهارت های فیزیکی و روانی، استعدادها
  • راه و روش روابط با مشتریان

چه فایده ای دارد؟

چه فایده هایی از کارکردن با فرد نصیب مشتری میشود؟فایده هایی در زمینه

  • کارکرد
  • احساسی
  • تجربه شخصی

چه تفاوتی دارد؟

این قسمت از مدل پرسونال برندینگ را شاید بتوان یکی از مهمترین قسمت های آن دانست.قسمتی که بسیار ریز و حساس بوده و بیان کننده پروسه جایگاه سازی در این فرآیند میباشد.فرآیندی که در این مدل برای انجام جایگاه سازی پیشنهاد میشود تصور کردن فرد در جای مخاطبین او و بررسی خصوصیاتی است که باعث تفاوت فرد با دگر رقبا میشودو به فرد پیشنهاد میدهد که این خصوصیت را در مواردی نظیر

  • مهم بودن، خاص بودن و قابل مشاهده بودن
  • مرتبط بودن با نیاز مخاطب
  • سایز بازار مرتبط و …

مورد بررسی قرار دهد و از بررسی کند.

شناسایی مخاطب

این قسمت به شناسایی مخاطبین برند شخصی اختصاص دارد و باید عواملی همچون

  • مهمترین مشتریان
  • بخش بندی مشتریان
  • موارد تاثیر گذار
  • عقیده عمومی

مد نظر قرار گرفته و بررسی شود.

چرا باید باور شود؟

چرا باید فرد باور شود؟این قسمت شامل انجام و تهیه

  • رزومه و پورت فولیو
  • مدارک و گواهی نامه ها
  • توانایی های فکری

و کلیه مدارکی است که ادعاهای فرد را اثبات می کند.

­­

ارتباطات

یکی از علل رایج شدن برندینگ شخصی کاهش هزینه های رسانه ها برای عموم افراد و در دسترس بودن هرچه بیشتر آنه برای همه افراد جامعه است.در این قسمت از بوم پرسونال برندیگ به رسانه ها و رفتار فرد در جهت شناخته شدن میپردازد.

  • لوگو و لوگو تایپ
  • داستان سرایی
  • تبلیغات و شبکه سازی
  • فعالیت های حمایتی و …

از جمله مواردی هستند که در این بخش از مدل مورد توجه قرار می گیرند.

نیازها

سرمایه گذاری در کدام بخش بندی بیشترین کمک را به فرد در زمینه ساخت برند شخصی قوی می کند؟

  • بازاریابی و ارتباطات
  • دارایی ها
  • حمایت کنندگان و …

مواردی هستند که در این بخش باید مد نظر قرار بگیرند.

نتایج

مرحله آخر بوم پرسونال برندینگ به نتایجی که فرد از انجام فعالیت های ساخت برند شخصی بدست می آورد و اندازه گیری آن ها اشاره دارد.با توجه به اینکه اندازه گیری نتایج از مهمترین اهداف در هر فعالیتی است این قسمت از برند سازی شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید شاخص هایی برای اندازه گیری این نتایج تعریف شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا