برندینگداستان برندها

سفیران دنیای برند

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابتکاری ترین جنبه ­های دیجیتال مارکتینگ است. این پدیده طی دهه گذشته با سرعت زیادی رشد کرده است و انتظار می­ رود که در پایان سال 2020 به ارزش 9.7 ملیارد دلار برسد. از این طریق برندها مشتریان خود را با تولید محتوا، بررسی عقاید و پیشنهاد مجصولات خود درگیر می­ کنند.

بیش از یک دهه قبل، اصالت و قابلیت اطمینان، نیاز اصلی وبلاگ نویسی بود. بسیاری ازوبلاگ نویسان قبل از پیوستن به رسانه­ های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست و یوتیوب، با شور و علاقه در وبلاگ یا سایت خود به نشر دیجیتالی پرداخته ­اند.

بازاریان فرصتی یافتند که از آن طریق می ­توانستند با همکاری اینفلوئنسرها، استراتژی­های بازاریابی سنتی خود را ارتقا دهند. تعامل با افراد واقعی از طریق یک پیوند اجتماعی، اصالت را افزایش می ­داد و دسترسی به مخاطبان جدید را آسان­تر می­ کرد. همکاری ­های یک طرفه به همکاری­ های بلند مدت تبدیل شدند و اینفلوئنسرها را به سفیران تبدیل کردند.

سوپر اینفلوئنسر، لورنا لوکس، از فوریه سال 2019 با مد لباس الکترونیکی In The Style همکاری می­کند. اولین محصولی که او معرفی کرد، در کمتر از یک ساعت 5000 عدد فروخته شد. این فروش، موفق­ترین اقدام در تاریخ برند بود.

Lorna Luxe

ثابت شده است که همکاری با اینفلوئنسرها یک تاکتیک بازاریابی بسیار موفق است، اما طرفداران و فالورها نسبت به معتبر بودن این همکاری و عقاید حقیقی اینفلوئنسر دچار تردید می ­شوند.

در سال 2018، پس از اینکه چندین اینفلوئنسر بزرگ فالورهای خود را خریدند و از ربات­ها برای بالا رفتن تعداد بازخوردها استفاده کردند، این صنعت با یک بحران اطمینان جدی رو به رو شد. به همین دلیل برخی معتقد­اند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک تحول ضروری است. بدون شک اینفلوئنسرها نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال دارند، از این طریق، برندها می­ توانند از طرفداران مردمی برای ایجاد یک رویکرد 360 درجه بهره ­مند شوند. مطالعات نشان داده است که تصمیمات خرید یک مشتری به شدت تحت تاثیر همسالان آن­ها و اینفلوئنسرهای کوچک قابل اعتماد خواهد بود.

از آنجا که برندها و آژانس ها به دنبال فرصت های جدید برای گسترش حضور دیجیتالی خود و ایجاد وفاداری به برند هستند ، ابتکاری ترین راهبردی که می توانند اتخاذ کنند ، پرورش جامعه سفیران برند است. تعامل با اینفلوئنسرها در نیمه راه خود است. قدرتمندترین حامیان هر سازمان ، مشتریان و طرفداران موجود هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا