اخبار روزبرندهای تکنولوژیک

تحول بزرگ برای نتایج جستجو: گوگل Search Labs را در دسترس برخی کاربران قرار داد

دو هفته پس از رونمایی از Search Labs، گوگل دیروز اعلام کرد که این قابلیت کار خود را آغاز کرده است و کاربرانی که به صورت آزمایشی به آن دسترسی دارند می‌توانند در جستجوهای خود در وب سایت این شرکت نتایج را به صورت متفاوت و همراه با بهبودهای صورت گرفته توسط هوش مصنوعی مشاهده کنند.

چندی قبل بود که گوگل در مراسم Google I/O 2023، برنامه‌ای جدید با عنوان Search Generative Experience یا SGE را معرفی کرد که قرار است در قالب آن هوش مصنوعی با موتور جستجو ترکیب شده و به بهبود نتایج یافت شده و در حال نمایش کمک کند. در این مراسم از Search Labs نیز به عنوان محیطی برای تست عملکرد هوش مصنوعی در موتور جستجوی گوگل رونمایی و اعلام شد بزودی دسترسی بخشی از کاربران به منظور آزمایش آن ممکن می‌شود.

جذاب‌ترین ویژگی این موتور جستجوی جدید، خلاصه‌ای از بهترین نتیجه بدست آمده است که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد و در بالای صفحه به نمایش کاربران در می‌آید. به عنوان مثال اگر در مورد جنگ جهانی دوم از این موتور جستجو سوالی بپرسید، به جای نمایش لینک‌های متعدد و یا ارجاع دادن به بخشی از سایت ویکی‌پدیا، هوش مصنوعی گوگل چند پاراگراف در مورد پاسخ این سوال ایجاد کرده و با اشاره به چند لینک مفید از شما درخواست می‌کند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به آن‌ها مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا