برندهای تکنولوژیکبرندینگ

مایکروسافت، نایک و یونیلور برای مقابله با انتشار کربن در جهان با یکدیگر همکاری می کنند

مایکروسافت، نایک، استارباکس، یونیلور و پنج نام صنعتی دیگر از بخش­های مختلف برای کمک به رساندن انتشار کربن به عدد صفر با یکدیگر همکاری می­ کنند.

این گروه با نام تبدیل به صفر خالص قصد دارد اعضای دیگری را جذب کند و با کمک صندوق دفاع محیط زیست بر تحقیق و برنامه ­ریزی برای مشاغل جهت دستیابی به انتشار کربن صفر حداکثر تا سال 2050 تمرکز خواهد کرد.

در این اطلاعیه هیچ جزئیاتی از سرمایه­ گذاری شرکت­ها ارائه نشده است، و تنها تحقیقات اولیه و کارهای انجام شده در طی پنج سال آینده مشخص شده­ اند.

اهداف گروه تبدیل به صفر خالص شامل کاهش در کل زنجیره ارزش، تاثیر محصولات و خدمات، و تعهد و تمایل قابل توجه برای سرمایه گذاری و سرعت بخشیدن به نوآوری است.

گروه فعلی همچنین شامل گروه مواد غذایی فرانسوی Danone SA، خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، شرکت حمل و نقل A.P Moller-Maersk، شرکت فناوری هندی Wipro و سازنده لوازم آرایشی برزیلی Natura می­باشد.

در حالی که بیشتر شرکت­ها متعهد به پیشرفت در این زمینه هستند، منتقدین می­گویند که تلاش­ها برای رسیدن به اهداف سازمان ملل در مورد تولید گازهای گلخانه­ ای و جلوگیری از افزایش جهانی 1.5 درجه سانتیگرادی دما، کم است.

مایکروسافت در ماه ژانویه از برنامه­ هایی برای منفی کردن میزان کربن خبر داد و قول داد که کربن زیادی را که در طول 45 سال فعالیت خود منتشر کرده است را جبران کند و یک میلیارد دلار برای ایجاد “صندوق تغییر آب و هوا” برای سرمایه گذاری در توسعه فناوری حذف کربن اختصاص داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا