برندهای تکنولوژیکبرندینگ

اندی جسی، مدیرعامل جدید آمازون می شود

اندی جاسی در پنجم ژوییه رسما جانشین جف بزوس در برند آمازون می‌شود.

این نخستین تغییر مدیرعامل برند آمازون از زمان تاسیس این غول فروشنده اینترنتی در سال ۱۹۹۴ است. ارزش این سهام تا زمان پایان معاملات روز جمعه حدود ۲۱۴ میلیون دلار بود.

جسی سال ۱۹۹۷ مستقیما از هاروارد به آمازون آمد و به عنوان مدیر بازاریابی این شرکت مشغول به کار شد. در سال‌۲۰۱۴ جسی که دستیار فنی بزوس بود، ایده‌‌ای درباره ایجاد فضای اجاره‌ای از طریق اینترنت ارائه کرد. او ایده‌اش را با بزوس در میان گذاشت و حالا شرکت خدمات تحت وب آمازون به مدیر‌عاملی جسی تشکیل شده است و حدود ۴۰۰‌میلیارد دلار ارزش دارد.

طبق اظهارنامه برند آمازون، حقوق پایه جاسی ۱۷۵ هزار دلار است. میانگین حقوق سالانه در آمازون سال گذشته در میان کارمندان تمام وقت، نیمه وقت و موقت در سراسر جهان ۲۹ هزار و هفت دلار بود به جز بزوس که حقوق پایه ۸۱ هزار و ۸۴۰ دلار داشت. 

سهامی که به جاسی داده می‌شود در مقایسه با آنچه به مدیران عامل شرکتهای رقیب در صنعت فناوری داده شده است، همچنان کمتر است. براساس گزارش رویترز آمازون قصد دارد اعطای سالیانه دو بار سهام به جاسی را متوقف کرده و جدیدترین سهامی که به وی می دهد را جز پاداشی که به وی در سالهای آتی تعلق می گیرد، حساب کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا