برندهای مد و فشنبرندینگ

اعتراض به روسری 705دلاری لویی ویتون

لویی ویتون در پی فروش روسری با الهام از چفیه سنتی فلسطینی با واکنش شدیدی روبرو شد. به دنبال انتقاد از این محصول لویی ویتون روسری های ۷۰۵ دلاری اش را از فروشگاه های اینترنتی خود جمع آوری کرد. 

لویی ویتون در توضیح روسری چفیه ی خود نوشته بود: «با الهام از چفیه ی کلاسیک و مزین به امضای این خانه مد». به گفته ی این برند، این روسری با یک تکنیک بافت نقش در پارچه تولید شده که از آن برای ساخت طرح های پیچیده ی مونوگرام بر روی پارچه ی کتان درهم آمیخته استفاده می شود.

این روسری محبوبیت زیادی در کشورهای عربی دارد و برخی آن را نماد ناسیونالیسم فلسطینی می دانند.

نیهاد اواد، مدیر عامل انجمن روابط آمریکایی – اسلامی درباره ی روسری های چفیه مانند لویی ویتون گفت: زمانی که برای این کار انتخاب شده وحشتناک است، در خشونتی بی رحمانه علیه مردم محبوس غزه، خانواده ها از هم پاشیده، صدها نفر کشته شده و هزاران نفر زخمی شده اند.چفیه جایگاه بسیار ویژه و بالایی در قلب ما فلسطینی ها دارند و دیدن مصادره شدن آن برایمان بسیار توهین آمیز است، به خصوص حالا، آن هم برای پول در آوردن.

این نخستین باری نیست که چفیه ی فلسطینی خبرساز می شود.

در سال ۲۰۰۸، کافی شاپ زنجیره ای دانکن دوناتس یک آگهی تبلیغاتی ساخت که در آن زنی روسری ای شبیه به چفیه ی فلسطینی به دور گردن داشت. استفاده از این روسری در این آگهی تبلیغاتی، خشم برخی فعالان محافظه کار را برانگیخت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا