اخبار روزبرندهای ایرانیبرندهای تکنولوژیکبرندینگ

گزارش علی بابا از رفتار سفر در شش ماهه اول سال 1400

گزارش علی بابا از سفرها و خدمات در شش ماهه ابتدایی سال نشان می دهد با بهبود شرایط کرونایی در کشور تمایل به سفر افزایش یافته است. همچنین میانگین هزینه پروازهای داخلی، تور، قطار و اتوبوس به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

اعداد در گزارش علی‌بابا با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه شده‌اند تا متر و معیار در تحلیل کمی مشخص باشد. 

شیوع کرونا تاثیرات بسزایی روی کسب‌وکارها داشت. تغییر سبک زندگی مردم در کنار لزوم رعایت پروتکل‌ها، قرنطینه خانگی و محدودیت‌های رفت و آمدی باعث شد تا بسیاری از کسب‌وکارها در صنعت گردشگری دچار ضرر هنگفت شده یا تعطیل شوند.

اما با گذشت زمان و افزایش اطلاعات نسبت به کرونا در کنار واکسیناسیون باعث شد تا به مرور تقاضا برای سفرهای کاری یا تفریحی افزایش یابد.

این گزارش رشد دو برابری تعداد کاربران علی بابا را نشان می دهد. از آمار مشتریان جدید علی‌بابا همچنین می‌توان این گونه برداشت کرد که رفتار خرید آنلاین خدمات گردشگری در حال رشد است. این موضوع می‌تواند ناشی از تغییر رفتار جامعه و تمایل به خرید آنلاین پس از شیوع کرونا باشد.

استقبال کاربران از خدمات گردشگری در نیم سال اول ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۶۰ درصدی از لحاظ تعداد و ۲۵۰ درصدی از لحاظ ارزش ریالی داشته است. این گزارش نشان می‌دهد امسال، ایرانی‌ها طبق سنت هر ساله سعی کرده‌اند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به سفر بروند.

میانگین مبلغ پروازهای خارجی به نسبت سال گذشته کاهش یافته است که از سرگیری پروازهای خارجی نزدیک مثل استانبول این امر را رقم زده است.

از نظر تعداد تماس‌های ورودی در مقایسه با ۶ ماه اول سال گذشته، شاهد رشد ۶۱ درصدی بوده‌ایم که با رونق گرفتن سفرها از خردادماه اتفاق افتاده است. کاهش نسبت تعداد تماس به تعداد خرید در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه ۱۳۹۹ حاکی از افزایش شناخت کاربران علی‌بابا از خدمات گردشگری ارائه شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا