اخبار روزبرندهای مد و فشنبرندینگداستان برندها

نگاهی به تاریخچه برند دولچه و گابانا، برند محبوب زنان

دولچه و گابانا نام یک برند محبوب در صنعت مد و پوشاک می باشد. نام این برند الهام گرفته از نام دو موسس این برند یعنی دومنیکو دلچه و استفانو گابانا می باشد.

 این برند در سال 1985 با سرمایه اندک 1500 دلار توسط دو طراح لباس خلاق دومنیکو دلچه و استفانو گابانا پدید آمد و می توان گفت که این برند یکی از جوانترین برندهای مشهور دنیای مد و پوشاک به حساب می آید.

اولین کالکشن دومنیکو دلچه و استفانو گابانا یک سال پس از تاسیس برند خودشان، با نام زنان واقعی در خصوص پوشاک زنان تولید شده بود که پس از ارائه، مورد استقبال و تحسین جهانی قرار گرفت.

دولچه و گابانا در سال 1990 نخستین کالکشن مردانه خود را رونمایی کردند.

آن ها با مرور زمان فروشگاه های خود را در سطح جهانی گسترش دادند. نخستین بوتیک دولچه و گابانا در سال ۱۹۸۹ در توکیو ژاپن افتتاح شد. پس از آن در میلان و هنگ کونگ نیز فروشگاه هایی افتتاح شد، همچنین آن ها در سال 1999 اولین شعبه خود را در کشور انگلستان، افتتاح کردند. و به مرور زمان در دیگر کشور ها نیز فروشگاه خود را گسترش دادند. و امروزه آن ها تنها در کشور آمریکا دارای شعبات معتددی هستند.

این شرکت ایتالیایی همچنان که پر قدرت در دنیای مد و پوشاک حضور دارد، در سال 1992 میلادی وارد عرصه تولید عطر نیز شد.

فیلم تبلیغاتی یکی از عطرهای مشهور این برند توسط کارگردان نام آور ایتالیایی جوزپه تورناتوره ساخته شده است.

در سال 1996یعنی چهار سال بعد از طراحی خط تولید عطرشان نسبت به تولید عینک هایی بسیار لاکچری و گران قیمت با علائم تجاری Dolce & Gabbana و D&G اقدام کردند تا سود این بازار را نیز از دست ندهند.

دومنیکو و استفانو در ابتدای راهشان از ستاره هایی همچون سوفیا لورن، آنا مانیانی، کلودیا کاردیناله و استفانیا ساندرلی برای ارائه تصویری هر چه بهتر از زن ایتالیایی الهام گرفتند. متریال مورد علاقه آن ها پارچه های توری، پشمی و ابریشمی است.

در موفقیت بین المللی این کمپانی باید به دوستی طراحان این برند به با چهره های جهانی همچون مدونا اشاره کرد. یکی از قابل توجه ترین مجموعه لباس های دولچه و گابانا اولین مجموعه لباس های این برند برای زنان مسلمان در سال 2016 بود. طراحی این لباس ها با حفظ ویژگی های برتر این برند باعث افزوده شدن طیف جدیدی از مخاطبان به شمار خریداران این برند شد.

از مشخصه های اصلی این برند پرطرفدار باید به خلاقیت، تطبیق پذیری بالا، دایره وسیعی از محصولات برای اقشار مختلف مخاطبان و توجه مثال زدنی به جزئیات اشاره کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا