برندهای تکنولوژیکبرندینگ

جریمه گوگل در فرانسه

آژانس ضد انحصارطلبی فرانسه اعلام کرد گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرمش برای مختل کردن بازار به سود خود استفاده کرده و به ناشرانی مانند نیوزکورپ آسیب زده است.

این تصمیم نگاه کم سابقه ای به داخل جعبه سیاه تبلیغات آنلاین است که در آن برند گوگل به صورت اتوماتیک فضا و قیمتهای تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان و ناشران به شکل کلیک کاربر در یک صفحه وب محاسبه و عرضه می کند. گوگل متعهد شد این وضعیت را اصلاح کرده و عملکرد خدمات مدیریت تبلیغات برای دیگران را بهبود دهد.

رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه با دنبال کردن پرونده های جداگانه درباره گوگل، اپل و فیس بوک، کنترل رفتار ضد رقابتی در عرصه تبلیغات آنلاین را آغاز کرده اند. هر چند پرونده گوگل با یک جریمه بسته شد اما فیس بوک هفته گذشته تلاش کرد با دادن تعهد و جلب رضایت رگولاتورها، از چنین اتفاقی اجتناب کند.

 گوگل توافق کرد با پرداخت ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۸ میلیون دلار) به تحقیقات فرانسه از شیوه های غیرمنصفانه این غول اینترنتی در تبلیغات آنلاین پایان داده و در کسب و کار خود در جهان تغییراتی صورت دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا