برندهای ایرانیبرندهای گردشگریبرندینگ

تخت‌جمشید به عنوان یک برند بین المللی نورپردازی می‌شود

حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در نشست تخصصی نقش نورپردازی در بناهای تاریخی و تاثیر نورپردازی در بازاریابی مجموعه جهانی تخت جمشید و سایر تاسیسات گردشگری با ابراز امیدواری به آینده روشن در رابطه با جذب گردشگر به این مجموعه جهانی و آثار پیرامونی، مطرح کرد: ظرفیت‌های بسیاری زیاد تاریخی در این مجموعه جهانی وجود دارد و اگر چه تخت جمشید نزد همگان شناخته شده است، اما دیگر آثار تاریخی واقع در حریم آن جهت حضور گردشگران نیازمند برنامه ریزی و مناسب سازی شرایط معرفی است.

وی افزود: تخت جمشید از نخستین محوطه‌های است که از آغاز دهه پنجاه خورشیدی برنامه نور و صدا در آن به اجرا درآمده است، ولی این برنامه فصلی بوده و با توجه به درخواست‌های مکرر ضرورت آن احساس می‌شود. با در نظر گرفتن مسایل حفاظتی، هدایت گردشگران با ایجاد مسیر‌های تعریف شده گردشگری از ضروریات بازدید شبانه خواهد بود و به ویژه نورپردازی تاثیر شگرفی در هدایت مطلوب گردشگر و معرفی بهتر آثار خواهد داشت و ضمن ارتقای کیفیت فضا، حس هویتی برانگیخته شده از بازدید را خواهد افزود.

در کشور ما معماری نور بیشتر به موضوع زیباسازی می‌پردازد، اما در کشور‌های توسعه یافته علاوه بر مقوله زیباشناسی به تاثیرات روانشناسی، موضوعات بیولوژیکی و زیست محیطی و حتی درمانی در روشنایی عمومی یا نورپردازی ها لحاظ و بدان توجه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا