اخبار روزبرندهای ایرانی

به صرافی های ایرانی رمزارز اینماد داده می شود

 

پس از مدت ها بحث و بررسی درباره اعطای اینماد به پلتفرم های تبادل ارزهای دیجیتال، به نظر می رسد که در نهایت با اعطای این نشان به پلتفرم های ایرانی مبادله رمزارز موافقت شده است.

عباس آشتیانی مدیرعامل انجمن بلاکچین که در این مورد مصاحبه ای با همشهری انجام داده است، اظهار داشت که با اعطای اینماد مشکلات قانونی همکاری بانکها با پلتفرم های تبادل رمزارز برطرف شده است.

او در مصاحبه با این خبرگزاری از اجرای پیشنهاد قبلی انجمن در هفته پیش‌رو خبر داد و درباره جزییات آن اظهار داشت:

کسب‌وکارها در یکی از تشکل های بخش خصوصی  عضو می‌شوند و با پیشینه اولیه خود و الزاماتی که تدوین می‌شود تنظیم‌گری صورت‌می‌گیرد و تشکل‌های بخش خصوصی هم تا حد ممکن بر این الزامات نظارت می‌کنند. پس از آن، کسب‌وکارها در سازمان توسعه تجارت الکترونیکی در بخش سایر حوزه های مالی  ثبت‌نام می‌کنند و پرونده آنها برای بررسی در دیتابیس سازمان قرار می‌گیرد.

با معرفی یکی از تشکل‌ها، دیتابیس ای‌نماد که در بخش سایر حوزه‌های مالی قرار دارد، تایید و به شرکت شاپرک معرفی می‌شود تا درگاه پرداخت با کد صنف 7800  به آنها اعطا شود. به این ترتیب، هم رسته صنفی فعالان این حوزه مشخص می‌شود و هم شرکت شاپرک به قانون شورای پول احترام گذاشته است.

آشتیانی اظهار داشت ای‌نماد این کسب‌وکارها را از نوع «بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت» است و صرفا مشکلات قانونی که پیش از این برای اعطای خدمات بانکی به این پلتفرم‌ها وجود داشت را برطرف می‌کند.

 

 

 

 

منبع: https://mihanblockchain.com/

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا