برندهای تکنولوژیکبرندینگ

آمریکا شیائومی را به فهرست سیاه شرکت‌های نظامی چین اضافه کرد

وزارت دفاع آمریکا شیائومی را به بهانه ارتباط با نهادهای نظامی چین به فهرست سیاهی اضافه کرده که این شرکت را در معرض تحریم‌های مالی گسترده قرار می‌دهد.

در حالی که کمتر از یک هفته از عمر دولت ترامپ باقی مانده، وزارت دفاع ۹ شرکت چینی دیگر از جمله شیائومی، دومین تولید کننده بزرگ موبایل در دنیا و شرکت هوا فضای «Comac» را به فهرست سیاه «شرکت‌های نظامی کمونیستی چین اضافه کرده است.

این لیست سیاه با لیست سیاهی که تحریم‌های شدیدی را علیه هواوی وضع کرد و باعث شد این کمپانی چینی، برند آن را بفروشد، متفاوت است. شرکت‌های آمریکایی یا کمپانی‌هایی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با هواوی تجارت کنند، اما وضعیت شیائومی متفاوت است و از سرمایه‌گذاری در آن ممانعت می‌شود.

شیائومی نسبت به چنین موضوعی واکنش نشان داده و در بیانیه ای گفته:

شیائومی در مناطقی که تجارت می‌کند، از قوانین پیروی کرده و مطابق با قوانین و مقررات آن‌ها عمل می‌کند. این کمپانی تکرار می‌کند که محصولات و سرویس‌هایش را برای استفاده غیرنظامی و تجاری ارائه می‌کند. شیائومی تایید می‌کند که این کمپانی تحت مالکیت یا کنترل ارتش چین قرار ندارد و به آن وابسته نیست و همچنین یک شرکت «نظامی کمونیستی چین» مطابق با تعریف «قانون مجوز دفاع ملی» آمریکا (NDAA) نیست. این کمپانی برای محافظت از منابع خود و همچنین سهامدارانش، اقدامات مناسب را انجام خواهد داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا