اخبار روز

یک ناشر آمریکایی از گوگل شکایت کرد

گانیت (Gannett)، شرکت مالک نشریه یواس‌ای تودی (USA Today)، از گوگل و شرکت مادر آن، یعنی آلفابت، به‌دلیل تاکتیک‌های ضدرقابتی درزمینه تبلیغات دیجیتال شکایت کرد.

Gannett که مالک برخی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین روزنامه‌های ایالات‌متحده است، در پرونده خود ادعا کرده که گوگل سیستمی را که برای فروش تبلیغات در وب‌سایت‌های نشر استفاده می‌شود، به‌طور غیرقانونی دستکاری کرده است. استراتژی این شرکت درزمینه تبلیغات، بر آگهی‌های بلادرنگ متکی است که در عرض چند میلی‌ثانیه، یکی از صفحات روزنامه‌ها در آن بارگذاری می‌شود.

این آگهی‌های بلادرنگ از طریق یک سرور تبلیغات ناشر و یک شرکت تبلیغاتی انجام می‌شود که طبق این دادخواست، گو‌گل مالک 90 درصد بازار سرور تبلیغات ناشر و 60 درصد بازار مبادلات تبلیغاتی است. بااین‌وجود، گانیت ادعا کرده که گوگل می‌تواند فرایند فروش تبلیغات بلادرنگ را دستکاری کند.

درمقابل، «دن تیلور»، معاون گو‌گل ادز، در ایمیلی به گفته است: «این ادعاها به‌سادگی اشتباه هستند. هنگام استفاده از فناوری تبلیغاتی برای کسب درآمد، ناشران گزینه‌های زیادی را در اختیار دارند. درواقع Gannett از ده‌ها سرویس تبلیغاتی رقابتی مانند Google Ad Manager استفاده می‌کند؛ هنگامی که ناشران استفاده از ابزارهای گوگل را انتخاب می‌کنند، بخش عظیمی از درآمد تبلیغات را حفظ خواهند کرد. به دادگاه نشان خواهیم داد که محصولات تبلیغاتی ما چگونه به ناشران کمک می‌کند تا روی محتوای آنلاین خود سرمایه‌گذاری کنند.»

 

 

منبع: دیجیاتو

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا