برندهای تکنولوژیکبرندهای شخصیبرندینگ

پارادوکس خیریه بیل گیتس

دانشگاه آکسفورد قصد داشت دسترسی به واکسن کووید 19 را عمومی کند، اما بنیاد بیل و ملیندا گیتس وارد عمل شد و این دانشگاه را متقاعد کرد که حق انحصاری این واکسن را به AstraZeneca بفروشند.

این در حالی است که دسترسی به واکسن ارزان و گسترده در بسیاری از کشورها مشکل جدی خواهد بود.

لازم به یادآوری است که گیتس از بنیاد خود برای بدست آوردن  اعتبار استفاده کرده است ، اما سوالات جدی زیادی در مورد فعالیت های آن وجود دارد ، از جمله حمایت قوی از حقوق مالکیت برای داروهایی که دسترسی آنها به کشورهای فقیر را کمتر می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا