اخبار روزبرندهای ایرانیبرندهای شخصیبرندهای گردشگریبرندینگ

شب چله در برندسازی ایرانی

شب یلدا را با نام‌هایی همچون شب چله، خورشید شکست‌ناپذیر، میلاد مهر و… نیز می‌شناسند که به آخرین شب پاییز و طولانی‌ترین شب سال گفته می‌شود.  برگزاری مراسم شب یلدا بین ایرانی‌ها قدمتی بالغ بر هفت هزار سال دارد.

در آیین مهر، آخرین شب پاییز به‌عنوان شب تولد خورشید به شمار می‌رود؛ زمانی که ایزدمهر درست در سیاهی شبی بلند و سرد، از غاری در کوه‌های البرز پدیدار می‌شود و خورشید نورافزا را به ارمغان می‌آورد.

برندهای موفق آموخته اند که با تحریک احساسات مشتریان است که می توان ارتباط عمیق تری خلق کرد و فروش را افزایش داد.

پژوهشی جهانی نشان می دهد که اقتصاد روزهای خاص چیزی حدود ۲۰ سال است که اهمیت بسیاری در جهان یافته است و میزان خرید در این روزها به طرز شگرفی افزایش می‫یابد.

البته نفوذ شبکه های اجتماعی در این میان بی سبب نبوده است و باعث شده تا هم از زاویه دید ارتباط برندها با مخاطب و هم از زاویه فروش، روزهای خاص اهمیت یابند و واژه‫ ی “اقتصاد روزهای خاص” معنای ویژه ای در فرهنگ برندسازان پیدا کند.

هویت روز خاص اگر با استراتژی و هویت برند ما همسو باشد نتیجه معمولا از زمره کارهایی می شود که همه ما دست به دست می کنیم و همه از دیدنش لذت میبریم. وای به روزی که این نام تجاری، استراتژی و یا هویتی نداشته باشد و مدیران زرنگ بخواهند نداشته خود را به هویت روز خاص یا مناسبت پیوند زنند.

هویت یلدا، از مفهوم بلندترین شب سال می آید. اینکه تاریکی باید از حد بگذرد تا سپیده سر زند. هویت یلدا همین دور هم جمع شدن عزیزان است .

نمادهای تکراری یلدا هم هندوانه و انار هستند که این روزها ربط و بی ربط به هر محصولی پیوند میخورد.

هویت یلدا پر از محبت جمع شدن کنار هم و پر از اسرار نهفته در حافظ خوانی. پر از امید نهفته در تاریکترین و بلندترین شب سال که ندا می دهد از پا ننشینیم، که پایان شب سیه سپید است، آنوقت در کنار این مفاهیم، انار و هندوانه به کمک تصویرسازی خواهند آمد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا