برندهای تکنولوژیکبرندینگ

هواوی به دلیل تحریم های ایالات متحده آمریکا، تراشه های مورد نیاز برای تلفن های هوشمند خود را تمام کرده است

هواوی ، بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند در جهان ، می گوید که به دلیل تحریم های ایالات متحده علیه این شرکت ، تراشه پردازنده این شرکت در حال تمام شدن است. و از ماه آینده ، تولید کننده تلفن چینی به دلیل ادامه این روند، دیگر قادر به تولید چیپست های Kirin خود نخواهد بود …

طبق گفته ریچارد یو ، مدیر عامل واحد تجاری مصرف کننده هواوی ، از ماه آینده تولید کننده تلفن چینی به دلیل فشار اقتصادی مداوم از سوی ایالات متحده دیگر قادر به تولید چیپست های Kirin خود نخواهد بود.

یو روز  7 آگوست 2020 در کنفرانسی اعلام کرد: متاسفانه در دور دوم تحریم­ های ایالت متحده، تولیدکنندگان این تراشه، فقط سفارشات ما تا 15 می را پذیرفته­ اند. و این تولید در سپتامبر متوقف می­ شود. امسال ممکن است آخرین نسل از تراشه های پر مصرف هواوی کرین باشد.

تلفن آینده هواوی، Mate40  که قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود ، می تواند آخرین تلفن با تراشه Kirin باشد.

ایالات متحده، هوآوی را به ساختن پشتیبان­ هایی در زیرساخت های شبکه، برای کمک به تلاش های جاسوسی دولت چین متهم کرده بود. هواوی ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر جاسوسی را تکذیب کرد.

اما دولت ترامپ در ماه مه 2019 هوآوی و 114 شرکت وابسته به آن را در فهرست تحریم خود قرار داد ، این بدان معناست که شرکت های آمریکایی بدون تصویب صریح دولت آمریکا قادر به فروش فناوری به این شرکت نخواهند بود.

این همچنین به معنای منع همکاری Google با Huawei ، ناتوان شدن هواوی برای گرفتن مجوز برای اندروید و حذف برنامه های Google از دستگاه های هواوی است.

ترامپ این دستور را تا ماه می 2021 تمدید کرده است.

به رغم این ممنوعیت­ ها در ایالت متحده، در اوایل امسال هواوی جایگاه بهتری را از رقیب خود سامسونگ بدست آورد و به گفته تحلیلگر شرکت Canalys ، در بین ماه­های آوریل تا ژوئن، تلفن­ های هوشمند بیشتری را نسبت به شرکت­ های دیگر به فروش رسانده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا