اخبار روزبرندهای تکنولوژیکبرندینگ

ربات تویوتا می‌تواند بدون نیاز به باتری همانند یک حشره واقعی پرواز کند

مهندسان شرکت تویوتا توانسته‌اند یک ربات حشره طراحی کنند که بدون نیاز به باتری و تنها از طریق شارژ بی‌سیم قادر به پرواز است.

این ربات پرنده جدیدترین دستاورد محققان این شرکت محسوب می‌شود که با سیستم بسیار پیشرفته خود در پرواز، می‌تواند همانند یک حشره واقعی روی هوا پرواز کند. این ربات بسیار چابک با وزن 1.8 گرمی خود به اندازه یک حشره‌های بالدار است و می‌تواند به راحتی در هوا پرواز کند.

پیش از این هم در سال 2018 محققان موفق به توسعه یک ربات مینیاتوری جدید مشابه مگس شدند که با وجود باتری‌‌های سنگین وزن زمان پرواز آن را محدود کرده بود.

اما اکنون محققان آزمایشگاه تحقیق و توسعه تویوتا توانسته‌اند رباتی به اندازه حشره با بال‌های تکان‌دهنده بسازند. یکی از مشکلاتی که مهندسان هنگام ساخت ربات‌های مینیاتوری با آن مواجه می شوند، پدیده فرار حرارتی است. خوشبختانه مهندسان  تویوتا طراحی ربات حشره خود را طوری بهینه کرده‌اند که اجزای مولد گرما به یکدیگر نزدیک نباشند تا پدیده فرار حرارتی رخ ندهد.

علاوه بر این، محققان از یک گیرنده انرژی فرکانس رادیویی به جای باتری های استاندارد لیتیوم پلیمری استفاده کرده‌اند که این امر کارایی و زمان عملکرد ربات پرنده را بسیار بهبود بخشیده است.

اوزاکی در همین رابطه گفته که مهم ترین یافته ما این است که این ربات می تواند بیش از 1 وات توان را از طریق امواج RF دریافت کند و در طول آزمایشات ربات حشره توانست بدون باتری به آرامی از زمین بلند شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا