اخبار روز

آیا استیو جابز خالق بیت کوین بود؟

اندی بایو، فعال حوزه فناوری، چند روز پیش در پستی اعلام کرد که به‌طور تصادفی با نسخه‌ای از وایت‌پیپر بیت کوین روی کامپیوتر مک خود مواجه شده است.

گزارش او باعث شد عده‌ای از کاربران توییتر هم با انتشار تصاویری نشان دهند که این مانیفست را در مک‌های خود پیدا کرده‌اند. این فایل ظاهراً در مسیر زیر وجود دارد و حتی خبرگزاری اینسایدر هم می‌گوید در جدیدترین نسخه مک اواس آن را پیدا کرده است.

/System/Library/Image\ Capture/Devices/VirtualScanner.app/Contents/Resources/simpledoc.pdf

اگرچه طرفداران BTC از این خبر خوشحال بودند، اما این سوال را ایجاد می کند که چرا کامپیوترهای مک در وهله اول یک کپی از وایت پیپر BTC دارند. با این حال، هیچ پاسخ مشخصی برای این سوال گیج کننده وجود ندارد.

این وایت‌پیپر با عنوان «بیت کوین: یک سیستم پول نقد الکترونیکی نظیر-به-نظیر» اولین‌بار در سال 2008 منتشر شد. ساتوشی ناکاموتو در این مقاله مکانیزم‌های اصلی بیت کوین را به‌عنوان سیستمی بی‌واسطه برای انتقال پول توضیح داده بود. بااین‌حال، هویت واقعی ساتوشی هیچ‌گاه واقعاً مشخص نشد.

حالا این احتمال مطرح شده است که شاید خالق بیت کوین استیو جابز، هم‌بنیان‌گذار اپل، بوده باشد.

جابز و ساتوشی هر دو دارای تجربه بالایی در صنعت فناوری هستند. اگرچه هیچ کس نمی داند ساتوشی واقعی کیست، اما به جرات می توان گفت که این فرد یا ژاپنی است یا به فرهنگ ژاپنی علاقه داشت. جابز نیز به عشق فرهنگ ژاپنی معروف بود. جابز در طول زندگی خود بارها از کیوتو بازدید کرد. او حتی به مدرسه ذن بودیسم سوتو ژاپن رفت. در دهه 1980، جابز از کارخانه‌های سونی در ژاپن بازدید کرد و بسیاری از شیوه‌های آنها را پذیرفت.

ساتوشی در ماه دسامبر 2010 ناپدید شد و استیو جابز هم در ماه اکتبر 2011 از دنیا رفت. با این وجود، همه اینها فقط حدس و گمان است و هیچ مدرکی وجود ندارد که جابز در واقع خالق بیت کوین بوده است

اما چه کسی از این موضوع خبر داشته و این وایت‌پیپر را در سال 2018 در سیستم‌عامل مک اواس مخفی کرده است؟

برخی معتقدند که مخفی‌سازی این مقاله در مک اواس احتمالاً به‌عنوان یک تخم مرغ عید پاک از طرف یکی از کارمندان بخش نرم‌افزار اپل که از قضا طرفدار بیت کوین بوده، اتفاق افتاده است.

 

 

منبع: https://watcher.guru/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا