برندهای تکنولوژیکبرندینگ

پاول دورف ، بنیانگذار تلگرام از فیس بوک می خواهد “به کاربران احترام بگذارد”

سیستم عامل پیام رسانی تلگرام و سیگنال، پس از سیاست جدید حریم خصوصی WhatsApp که نگرانی هایی را در رابطه با به اشتراک گذاری داده ها با فیس بوک ایجاد کرده است، محبوب تر شدند.

پاول دورف ، بنیانگذار تلگرام ، با انتقاد شدید از فیس بوک ، که مالک واتس اپ است ، از این شرکت خواست به کاربران خود احترام بگذارد.

پاول دورفدر کانال تلگرامی خود اعلام کرد که فیسبوک یک بخش کامل برای بررسی علت محبوبیت پیام‌رسان تلگرام دارد و به تمسخر نوشت: تصور کنید چندین کارمند فقط به شکل تمام وقت روی همین موضوع کار می‌کنند! خوشحال می­شوم در صرفه جویی از ده ها ملیون دلار به فیس بوک کمک کنم و راز خود را رایگان در اختیار او قرار دهم: به کاربران خود احترام بگذارید.

طبق گزارش رویترز در 8 ژانویه تلگرام طی دو روز تقریباً 2.2 میلیون بارگیری را مشاهده کرده است.

مدیرعامل این پیام‌رسان درباره تغییر سیاست‌های واتساپ نوشت: میلیون‌ها نفر از تغییر سیاست‌های واتساپ که می‌خواهد داده‌های خصوصی کاربران را در اختیار موتور تبلیغات فیسبوک قرار دهد، خشمگین شده‌اند. از چندین سال گذشته کاربران واتساپ به تلگرام کوچ کرده‌اند که حالا این روند سرعت گرفته است. تلگرام با نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر و رشد جامعه کاربری، به یک مشکل بزرگ برای فیسبوک تبدیل شده است. این کمپانی نمی‌تواند از نظر کیفیت و حریم خصوصی با تلگرام رقابت کند.

وی همچنین واتس اپ را به بازاریابی پنهانی متهم کرد و اظهار داشت که ویراستاران ویکی پدیا اخیراً چندین بات پولی را اضافه کرده اند تا اطلاعات جانبدارانه به صفحه واتساپ در ویکی‌پدیا اضافه کنند.

مدیرعامل تلگرام همچنین نسبت به شایعات مبنی بر روسی بودن این پیام‌رسان هم اشاره کرده است. به گفته دورف، تلگرام در روسیه هیچ سروری ندارد و در فاصله سال‌های ۲۰۱8 تا ۲۰۲۰ در این کشور فیلتر بوده است و البته هنوز هم در برخی کشورها فیلتر است. با این وجود واتساپ و سایر اپ‌های امن، در این کشورها مشکلی ندارند.

پاول دورف اما از طرفی به هزینه بازاریابی سرسام‌آور فیسبوک هم اشاره‌ای داشت و نوشت:

در سال ۲۰۱۹، فیسبوک نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار برای بازاریابی هزینه کرد که به نظر من، شامل بات‌های پولی در ویکی‌پدیا و سایت‌های دیگر می‌شود. برخلاف فیسبوک، تلگرام هیچ هزینه‌ای برای بازاریابی نمی‌کند. به باور ما، مردم به اندازه‌ای باهوش هستند که بهترین را برای خود انتخاب کنند و با توجه به نیم میلیارد کاربر، چنین باوری درست است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا