نسل اول تویوتا 86 در سال 2011 با هدف جذب جوانان با بودجه محدود توسعه پیدا کرد. تویوتا برای پشتیبانی از این مدل محبوب، اخیرا طرحی را شروع کرده که در آن مهندسان تویوتا تمامی قطعات مکانیکی خودرو را بازبینی و درصورت نیاز، آنها را با قطعات نو تعویض میکنند.
تویوتا میگوید با اجرای این طرح، عملکرد کوپه اسپرت 86 همانند روزهای اول میشود و رانندگان میتوانند حس نو بودن را بهطور کامل تجربه کنند. این کمپانی تأکید دارد پس از مراجعه مشتریان، خودروهای آنها برای کشف کوچکترین ایرادات با میکرودوربینها کنترل میشوند، برای مثال، همه اجزای موتور سوپاپها و مجاری احتراق کامل پاکسازی شده و بلوک موتور را با موادی خاص شستوشو میدهند. علاوه بر این موارد، مهندسان تویوتا قطعات و اتصالات لاستیکی را نیز بازبینی و درصورت لزوم، آنها را تعویض میکنند.
در رابطه با هزینه این طرح اطلاعاتی در دست نیست، ولی قطعاً شرایط اولیه خودرو و خدماتی که مالک میخواهد، در مبلغ فاکتور تأثیر مستقیمی خواهد داشت!
براساس گزارش Japanese Nostalgic Car، میانگین پیمایش خودروها در ژاپن، سالانه حدود 5800 مایل (9334 کیلومتر) است. با احتساب این فاکتور، باید گفت یک تویوتا 86 دوازدهساله، باید دارای کارکردی در حدود 70 هزار مایل یا تقریباً 113 هزار کیلومتر باشد. چنین کارکردی پس از 12 سال، در ایران یا بیشتر کشورها رقم نسبتاً پایینی محسوب میشود؛ اما ژاپنیها فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند؛ حتی در زمینه نگهداری از خودرو! مردم این کشور بهنوعی نسبت به سلامتی خودروی خود حساس هستند؛ ازاینرو طرح تویوتا مشتریان زیادی خواهد داشت.
منبع:دیجیاتو