اخبار روزهوش مصنوعی

آینده موتور جستجوی گوگل با هوش مصنوعی مولد از راه رسید

گوگل در رویداد Google IO 2023، تجربه‌ی جدید و هوشمند موتور جستجوی خود را به نمایش گذاشت.

موتور جستجوی گوگل حالا با کمک هوش مصنوعی مولد به‌صورت مستقیم پاسخ سؤالاتی را که در نوار جستجو وارد می‌کنید، به شما می‌دهد. این قابلیت بخشی از سیستم رده‌بندی نتایج جستجو خواهد بود و نتایج سنتی هم در کنار این پاسخ‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد.

گوگل می‌گوید این قابلیت افزون بر وب‌سایت‌ها، سعی می‌کند از کاربران واقعی هم اطلاعات بگیرد و آن‌ها را در جواب کاربران نشان دهد. هوش مصنوعی حتی به شما کمک می‌کند تا نتایج سنتی جستجو را به‌شکلی ساده‌تر و با زبان طبیعی‌تر ببینید.

این قابلیت همچنین در‌زمینه جستجو پیرامون خرید محصولات هم پیاده‌سازی می‌شود. برای مثال، اگر به‌دنبال خرید یک دوچرخه باشید و بگویید که می‌خواهید با دوچرخه در سربالایی و سرپایینی حرکت کنید، هوش مصنوعی مولد چندین گزینه را برای شما دستچین می‌کند و در بالای نتایج جستجو به نمایش درمی‌آورد. در ادامه می‌توانید با هوش مصنوعی حرف بزنید و ویژگی‌های خاص‌تری را به جستجوی خود اضافه کنید.

باید به چند نکته توجه داشته باشید؛ در حال حاضر برای دسترسی به پاسخ‌های AI، باید در برنامه‌ای موسوم به Search Generative Experience عضویت داشته باشید؛ SGE در واقع بخشی از برنامه‌ی جدید دیگری به‌نام Search Labs است. از سوی دیگر، تمام جست‌وجوها به پاسخ‌های AI ختم نخواهند شد، این پاسخ‌ها زمانی به‌نمایش درمی‌آیند که الگوریتم گوگل، وجود آن‌ها را ضروری تشخیص دهد؛ به‌عنوان مثال گوگل ترجیح می‌دهد که در موضوعات حساسی نظیر پزشکی یا مالی، فعلا پاسخ‌های AI را نشان ندهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا