برندهای تکنولوژیک

حضور نیسان در اروپا کمرنگ می شود

به گزارش روزنامه ژاپنی Yomiuri ، نیسان قصد دارد تا با واگذاری برخی از خطوط تولید و امکانات زیرساختی خود در اروپا به خودروسازی رنو، حضور خود را در اروپا کاهش دهد. برند رنو شریک اروپایی نیسان محسوب می شود و جای آن را به ویژه در شرق اروپا خواهد گرفت.

پیش بینی می­شود که شرکت نیسان تا پایان سال 2021 نزدیک به 340 میلیارد ین ضرر عملیاتی داشته باشد که بیشتر این مقدار مربوط به اروپاست. با هدف کاستن از هزینه های عملیاتی، نیسان ظرفیت تولید خودروهای خود را یک پنجم کاهش می دهد و بازارهای هدف نیسان در اروپا آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا و اسپانیا خواهند بود.

نیسان همچنین اعلام کرد که کارخانه خود در آویلا اسپانیا، که تا پایان سال 2019 کامیون­های سبک را تولید می­کرد، تعطیل خواهد شد و به یک مرکز نگهداری قطعات یدکی خودرو تبدیل می­شود. طرح نیسان در بارسلونا نیز در پایان سال آینده بسته خواهد شد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که برند نیسان تا چه میزان می خواهد حضور خود را در اروپا کاهش دهد اما مقامات آن پیشتر اعلام کرده بودند تمرکز این خودروساز در سال ۲۰۲۱ معطوف به تصاحب سهم بیشتر در بازارهای چین، ژاپن و آمریکا خواهد بود.

نیسان تنها خودروساز ژاپنی نیست که حضورش را در اروپا کم می کند، پیشتر هوندا با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود در راستای عمل به استراتژی جدید این شرکت در کاهش هزینه ها و بازسازی ساختاری از ابتدای سال ۲۰۲۲ از بازار خودروی روسیه خارج خواهد شد و فعالیت آن در این کشور تنها محدود به موتورسیکلت و تجهیزات موتوری خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا