برندهای تکنولوژیکبرندینگ

سهم شرکت‌ها از فروش نوت بوک در بازار آمریکا؛ اچ پی، دل و اپل در سه جایگاه نخست

آماری از فروش نوت ‌بوک‌های بازار ایالت متحده آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد همچنان با تقاضای زیادی مواجه است. طبق این آمار، اچ‌پی با در اختیار داشتن ۳۵ درصد از سهم بازار همچنان طبق ادوار گذشته رتبه نخست را حفظ و پس از آن، دل با سهم ۲۷ درصدی در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای نوت ‌بوک ایالت متحده را از آن خود کرده است. اپل نیز با در اختیار داشتن ۲۴ درصد از سهم بازار بر جایگاه سوم تکیه زده است.

کسب رتبه سوم اپل درواقع نشان می‌دهد شرکت توانسته رشد و ثبات خود را در بازار حفظ کند. لپ‌تاپ‌های اپل معمولاً خوش‌ساخت، گران و در یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار برتری دارند و این اطمینان را می‌دهد که سیستم‌عامل آن همیشه برای محصولاتش بهینه است. از سوی دیگر در بین هر برند دیگری، اپل به دلیل خدمات مناسب به مشتریان و تجربه کاربری عالی، پایگاه بزرگی از طرفداران را ایجاد کرده است.

با این‌حال، عوامل متعددی دخیل هستند که اپل همچنان از اچ‌پی و دل فروش کم‌تری دارد. بزرگ‌ترین عوامل به قیمت باز می‌گردد و علاوه بر آن، ارائه خدمات به بازارهای خانگی متعدد و نوآوری همگی از عواملی هستند که اپل هنوز از آن عقب است. برند HP به دلیل طراحی‌های زیبا و همچنین ارائه طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها که برای استفاده‌های معمولی و حرفه‌ای مناسب هستند، شناخته می‌شود؛ درحالی‌که همگی مقرون‌به‌صرفه تر از محصولات بسیار گران‌تر اپل هستند. این شرکت به‌ویژه برای گیمرها که ۳۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، گزینه‌ای بسیار جذاب محسوب می‌شود؛ زیرا لپ‌تاپ‌های گیمینگ آن به خوبی با عملکرد عالی طراحی شده‌اند.

 داده‌های مربوط به سهم بازار لپ‌تاپ ایالات‌متحده بر اساس نظرسنجی Statista در بین جولای ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ صورت گرفته است و در آن، از ۴۷۹۲ پاسخ‌دهنده آمریکایی بین ۱۸ تا ۶۴ سال نظرسنجی شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا