برندهای تکنولوژیکبرندینگ

چگونه هوش مصنوعی می تواند اینفلوئنسر مارکتینگ را تغییر دهد

اینفلوئنسر مارکتینگ جدیدترین دستیابی به موفقیت در چشم انداز بازاریابی دیجیتال است. اکنون فاکتور اصلی موفقیت بخش های بازاریابی، چگونگی استفاده بیشتر از این ویژگی است.

هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی در چگونگی استفاده برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ انقلاب برپا کرده است. فناوری اینفلوئنسر مارکتینگ مبتنی بر هوش مصنوعی در سه حوزه مهم به برندها کمک می­ کند:

  • شناسایی مخاطبین مناسب
  • ارائه پیشنهادات موثر بر فعالیت های بازاریابی دیجیتالِ برند
  • ایجاد محتوای مرتبط تر

با گسترش جهان دیجیتال، مزیت واقعی اینفلوئنسر مارکتینگ با توسعه دانش داده تقویت می ­شود.

یافتن مخاطب مناسب

شناسایی مناسب ترین اینفلوئنسر یکی از بزرگترین موانع بازاریاب ها است. در دنیایی که مشتری­ ها توسط تبلیغات احاطه شده ­اند، برندها برای مقابله با این حجم از تبلیغات به تعریف مجدد محتوا نیاز دارند. برندها باید محتوایی طنین انداز به مشتریان خود ارائه دهند و از سر و صدای فضای دیجیتال بکاهند. هوش مصنوعی می­ تواند این کار را از سه طریق انجام دهد:

  • امکان طبقه بندی اینفلوئنسرها براساس محتوا
  • تجزیه و تحلیل احساسات و پاسخ مخاطبان در مقیاس گسترده
  • ارائه پیشنهادات جادویی

شناسایی اینفلوئنسرهای جعلی و کلاه بردار

چالش پیدا کردن مخاطبان حقیقی برای یک برند با وجود مشکل اینفلوئنسرهای کلاه بردار که از ربات­ها برای بازخود بیشتر در شبکه­ های اجتماعی استفاده می­ کنند بدتر می ­شود به طوری که سالانه 1.3 ملیارد دلار برای این صنعت هزینه دارد. هوش مصنوعی با استفاده از الگوهای تجزیه و تحلیلی بر روی فالورها یا کامنت­ها، می­ تواند اینفلوئنسرهای حقیقی را از ربات اینفلوئنسرهای جعلی تشخیص دهد. سازمان­ها به سادگی نمی­ توانند این کار را به صورت انسانی انجام دهند و با یک ربات به رقابت بپردازند.

شناسایی مطالب مرتبط و ارزشمند

مشکل دیگر، شناسایی محتواهای ارزشمندی است که بر مخاطبان تاثیر گذار باشد. با توجه به محبوبیت روز افزون محتواهای تصویری و ویدیویی، تجزیه و تحلیل خودکار برای پی بردن به نتایج مطلوب محتوا مورد نیاز است.

هوش مصنوعی می تواند مقادیر زیادی از داده ها را که بازاریابان برای ارزیابی ارزش محتوا نیاز دارند پردازش و ایجاد کند. هوش مصنوعی هرچه این کار را بیشتر انجام دهد، باهوش­تر سریع­تر و کارآمدتر می­ شود.

ویژگی دیگر هوش مصنوعی در این زمینه این است که محتواهای مهم و با ارزش را براساس ارزیابی داده­ ها، پیشنهاد می­ دهد و نتایج بازخورد آن را قبل از اشتراک گذاری پیش بینی می­ کند.

مرحله بعدی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از سریعترین شیوه های بازاریابی است. هم اکنون برندها باید در بهبود عملکرد کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه گذاری کنند. این به معنی با اهمیت شمردن هوش مصنوعی است که سرعت، دقت و کارایی دقیقی را رائه می ­دهد و آن را با اینفلوئنسر مارکتینگ سازگار می­ کند. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا