Reel های اینستاگرامی: برندها و ویژگی جدید اینستاگرام
نمی توان انکار کرد که محبوبیت برنامه TikTok در طول شیوع کرونا افزایش یافته است. داشتن تعداد زیادی مخاطب که برنامه اشتراک گذاری ویدیو را بارگیری میکنند و نسلهای مختلفی که با محتوای مبتنی بر ویدیو درگیر هستند، یک رویای بازاریابی برای TikTok بوده است.
برنامه های بایت و تریلر نیز مشابه با برنامه TikTok ، به طور فزاینده ای محبوب شده اند و این امر در نهایت باعث شده است تا محتوای ویدیویی به اولویت فضای رسانه های اجتماعی تبدیل شود.
به طور همزمان، اینستاگرام سرویس ویدیویی با فرم کوتاه مشابه به TikTok ، با نام Instagram Reels در هر دو بازار انگلیس و آمریکا راه اندازی کرده است.
هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم بر این سرویس جدید اینستاگرام در نتیجه موفقیت ناگهانی TikTok بوجود آمده یا اینکه اینستاگرام و فیس بوک مدتی است که برای آن برنامه ریزی داشته اند، هر چه باشد مسلم است که با استقبال بزرگی از طرف کاربران اینستاگرام رو به رو خواهد شد.
در اینجا ، به آنچه می توانیم از Reels Instagram انتظار داشته باشیم ، نگاهی می اندازیم و نشان می دهیم که برندها چگونه می توانند با سازندگان تولید محتوای معتبر و جالب با استفاده از پیشنهاد جدید اینستاگرام همکاری کنند.
Instagram Reels چیست؟
Instagram Reels به کاربران امکان می دهد فیلم های کوتاه 15 ثانیه ای را روی موسیقی یا سایر صدا ها تنظیم و پست کنند. کاربران می توانند محتوای تولید شده را در صفحه خود بارگزاری کنند و برترین Reelها در صفحه اکسپلورر، مانند الگوریتمی مشابه نمایش محبوبترین پستها، نمایش داده خواهد شد.
در ماه نوامبر Reelهای ایسنتاگرامی بر مخاطبان برزیلی مورد آزمایش قرار گرفت سپس در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان نیز دنبال شد. اکنون درحالی که این ویژگی جدید در بازارهای ایالت متحده و انگلیس به بازار عرضه می شود، کاسپر لی، اینفلوئنسر CVO و تولید کننده محبوب محتوا می گوید: به او اجازه دسترسی سریع به آزمایش آخرین پیشنهاد اینستاگرام را داده اند.
او میگوید: همیشه به دنبال راههای بیشتری برای ارتباط با طرفدارانم و یافتن راه های جدید برای تولید محتوای مبتنی بر فیلم هستم. در اوایل این هفته فرصتی پیش آمد تا Reel را امتحان کنم و کاملا عاشق ویژگی های آن و سهولت استفاده از آن شدم.
آیا Reel اینستاگرام ، رسانه های اجتماعی را برای برندها تغییر خواهد داد؟
با استفاده از این ویژگی جدید اینستاگرام، برندها می توانند افرادی که مطالب خلاصه، سریع و به راحتی قابل هضم را ترجیح می دهند، درگیر کنند. همچنین برندها می توانند از طریق محتوای Reel ایجاد شده، استعدادهای خلاق را سریعتر پیدا کنند. همچنین فرصتی خواهد بود تا برندها ارتباطات خالق را که قبلا در اختیار داشته، تحت کنترل بگیرند و با محتویاتی که ایجاد میکنند بررسی کنند. این امر به برندها امکان میدهد تا محتوای جدید و جذاب را به روشی جدید خلق کنند.
نکته جالب توجه این است که Reel اینستاگرام هیچ طرحی برای برندها، مربوط به نحوه به کار گیری این قالب تعیین نکرده است. بنابراین برندها می توانند با حقوق ویژه خود، اولین خالقان Reel اینستاگرامی به سبک خود باشند یا با خالقان خلاق برای ساختن برند خود با استفاده از این ویژگی جدید اینستاگرام همکاری کنند.
آنچه در آینده برای برندها وجود دارد
آیا برندها هزینه های بازاریابی خود را به سمت Reelهای اینستاگرامی حرکت خواهند داد و توجه خود را کاملا به این سرویس جدید معطوف خواهند کرد؟ یا حضور خود را بر پلتفرم های موجود مانند TikTok و بایت حفظ خواهند کرد؟ نتیجه هرچه باشد، مطمئن شوید که برند شما در این منحنی جلوتر از دیگران است و استراتژی بازاریابی مناسبی با توجه به این ویژگی جدید و رفتارهای مشتریان اتخاذ کنید.