اخبار روزبرندینگداستان برندها

داستان برند جاینت؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده دوچرخه در جهان

برند جاینت به عنوان بزرگترین و معتبرترین برند دوچرخه در دنیا قلمداد میگردد. دفتر اصلی این کمپانی در کشور تایوان بوده و دوچرخه جاینت در کارخانه های این شرکت در کشورهای تایوان، چین، هند و مجارستان تولید می شود.

شرکت جاینت در سال ۱۹۷۲ در کشور تایوان توسط کینگ لیو  و برخی از دوستانش تاسیس شد. در آن زمان صنعت دوچرخه در اختیار برندهای بزرگ آمریکایی همچون شوین (Schwinn) و هافی (Huffy) بود.

شوین برای تولید محصولات خود به دو شرکت آسیایی رجوع کرد. جاینت در تایوان و چاینا بایسیکل در چین، طرفین قرارداد شوین بودند. این شرکت‌ها به‌عنوان تولیدکننده‌ی تجهیزات اصلی با شوین همکاری می‌‌کردند که در ادامه منجر به همکاری‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تر شد.

با وجود اینکه شوین دهه‌ها در بازار غرب پیشرفت‌های جدی را تجربه کرده بود، حادثه‌ای در کارخانه‌ی شیکاگو باعث شد تا موقعیت آن‌ها به خطر بیافتد. مدیران شوین به‌جای حل چالش پیش‌آمده، تمامی تولیدات خود را به جاینت در تایوان سپردند. چنین رویکردی هزینه‌های شوین را کاهش و فرصت بازگشت به بازار را به آن‌ها می‌داد. ازطرفی جاینت فرصت پیدا کرد تا تخصص فنی خود را در صنعت دوچرخه بهبود دهد. و این حادثه سبب شد تا جاینت در سال ۱۹۸۱ اولین محصولات را با برند خود به بازار عرضه کند. البته سال‌ها طول کشید تا این برند به نامی شناخته‌شده در جهان تبدیل شود.

وقتی بنیان‌گذار و مدیر جاینت، کینگ لیو اعلام کرد که جاینت قصد تولید دوچرخه با برند اختصاصی دارد، همکار آمریکایی خشمگین شد. البته شوین هیچ چاره‌ای برای مقابله با جاینت یا جلوگیری از پیشرفت آن‌ها نداشت و تنها تولید محصولات خود را به شرکت چینی در شنژن سپرد. درواقع نوعی قطع همکاری بین شوین و جاینت پیش آمد که در سال‌های بعد منجر به رشد جاینت و سقوط شوین شد.

با افزایش شهرت جاینت در سطح جهانی، علاقه به سرمایه‌گذاری در این شرکت نیز افزایش یافت. فناوری و هوش بالای سازمانی، نقطه‌ی تمایز جاینت از دیگر فعالان آسیایی بود.

جاینت برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۵، تیم اختصاصی دوچرخه‌سواری خود را در مسابقات جام جهانی دوچرخه‌سواری کوهستان شرکت داد.  جاینت در بازار شدیدا رقابتی پایان قرن بیستم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در صدر اخبار باقی بماند.

با ورود به قرن ۲۱، جاینت فرمانروایی خود را در بازار دوچرخه تثبیت کرده بود. جاینت به نامی شناخته‌شده در سرتاسر جهان تبدیل شده بود و فروش محصولات آن‌ها در همه‌ی کشورها، روندی عادی به‌نظر می‌رسید.

کینگ لیو بنیان‌گذار جاینت، در طول سال‌ها فعالیت در صنعت دوچرخه‌سواری، تجربه‌ی زیادی در سواری با محصولات خود نداشت. او بیشتر به فعالیت‌های مدیریتی شرکت می‌رسید و هیچ‌گاه دوچرخه‌سواری را به‌عنوان ورزشی حرفه‌ای ندید. البته در سال ۲۰۰۷ برنامه‌ای با هدف پیام‌رسانی پیرامون زندگی سالم و دوست‌دار محیط زیست با دوچرخه‌سواری شروع کرد. در این برنامه، کینگ لیو ۸۰ ساله توری ۱۵ روزه با دوچرخه‌سواری در سرتاسر تایوان اجرا کرد.

دوچرخه های جاینت طیف گسترده ای از محصولات را شامل می شوند ، از دوچرخه جاینت قیمت مناسب تا دوچرخه های بسیار گران قیمت تخصصی که برای بهترین دوچرخه سواران دنیا طراحی و تولید می شوند . 

هدف جاینت ایجاد بهترین تجربه سواری برای شما خواهد بود و این برای دوچرخه سواران حرفه ای، روزمره و یا ماجراجو تفاوتی نخواهد کرد. جاینت اولین تولیدکننده انبوه دوچرخه تنه آلومینیومی و اولین تولیدکننده تنه کربن برای استفاده همگان بوده است. 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا