برندهای تکنولوژیکبرندینگ

چه کسی تسلا را کنترل می‌کند؟

محاکمه‌ای که روز دوشنبه آینده آغاز می‌شود بیش از ۲ میلیارد دلار اهمیت دارد. سهامداران شرکت تسلا ادعا می‌کنند که ایلان ماسک از قدرت خود در این شرکت در سال ۲۰۱۶ برای نجات شرکت سولار سیتی از ورشکستگی استفاده کرده است.

صندوق‌های بازنشستگی و مدیریت سرمایه‌گذاری که این پرونده را دنبال می‌کنند، می‌خواهند که ماسک هزینه معامله ۲.۶ میلیارد دلاری را به تسلا بازگرداند و سود سهام سولار سیتی خود را واگذار کند.

در هر حال دادگاه کیفری ویلمینگتون در ایالت دلاور مشخص خواهد کرد که آیا آقای ماسک که در زمان معامله، حدود ۲۲ درصد از شرکت تسلا را در اختیار داشته، سهامداری است که با وجود نداشتن اکثریت سهام، شرکت را کنترل ‌کرده است یا نه.

در گزارش سالانه تسلا در سال ۲۰۲۰ آمده است: ما وابستگی زیادی به خدمات ایلان ماسك، مغز متفکر تسلا و مدیر ارشد اجرایی خود داریم.

با وجود این، شاکیان ادعا می‌کنند که آقای ماسک مذاکرات را با تحت فشار گذاشتن هیأت مدیره تسلا به گونه‌ای پیش برده است که قیمت سولار سیتی به جای کاهش، افزایش یابد.

آقای ماسک گفته که این اتفاق بر اساس رأی سهامداران بوده است. او گفته است آنچه که مدعیان به عنوان سند ارائه می‌دهند، چیزی بیش از یک مدیریت قوی نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا