برندهای تکنولوژیکبرندهای شخصیبرندینگ

بیل گیتس طرحی برای نجات جهان دارد.آیا دنیا گوش خواهد داد؟

در برابر یکی از بزرگترین چالش های بشر، بیل گیتس طرح خود را برای دستیابی به انتشار صفر کربن ارائه می دهد.

بیل گیتس در کتاب جدید خود، با عنوان “چگونه از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم” ، استدلال می کند که در هنگام مقابله با این چالش حیاتی بشر، فقط دو داده وجود دارد: 51 میلیارد و صفر. اولین عدد برابر با میزان گازهای گلخانه ای بر حسب تن است که به طور معمول، هر ساله به جو اضافه می­شود. عدد دوم ، برابر با میزان کربنی است که برای جلوگیری از این فاجعه باید به آن برسیم.

بیل گیتس اگرچه تاکید می­کند که ما به تغییری اساسی احتیاج داریم، با این حال استدلال می کند که این تحول عمده با حفظ سبک زندگی در کشورهایی با درآمد بالا و تعمیم آن به کشورهای فقیرتر امکان پذیر است.

او از مفهوم “حق بیمه سبز” استفاده می کند. کربن به عنوان منبع انرژی ارزان شناخته می شود، زیرا تأثیرات منفی آن هزینه ای ندارند. شما آسیبی را که با تولید دی اکسید کربن به محیط می­زنید نمی بینید. حق بیمه سبز در واقع یک هزینه اضافی برای استفاده از یک گزینه انرژی غیر سبز است. مثلا در صورت استفاده از انرژی­های بادی یا خورشیدی این هزینه صفر می­شود.

در حال حاضر ، اگر سطح غلظت دی اکسیدکربن در جو زمین به ppt 450 برسد ، درجه حرارت جهانی را بیش از 2 درجه سانتیگراد بالا می­ برد. این میزان می­ تواند منجر به وقایع شدید آب و هوایی و تغییرات برگشت ناپذیر و فاجعه بار شود. در حالی که برخی از طرفداران این تغییرات پیشنهاد می کنند که تا سال 2030 باید میزان انتشار کربن را به صفر رساند، بیل گیتس معتقد است که این امر امکان پذیر نیست زیرا کربن به طور عمیقی در بافت همه کارهایی که ما انجام می دهیم حضور دارد اما می­توان با طرحی تا سال 2050 به این هدف دست یافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا