برندهای تکنولوژیکبرندهای شخصیبرندینگ

کناره گیری جف بزوس از سمت مدیرعاملی آمازون

جف بزوس از سمت مدیرعاملی آمازون کناره­ گیری کرد و به فعالیت خود به عنوان رئیس یک شرکت خرده فروشی 1.6 تریلیون دلاری و یکی از میراث ابتکاری و تاثیرگذار جهانی در زمینه تجارت و فناوری پایان داد.

بزوس آمازون را به عنوان یک کتابفروشی آنلاین در سال 1994 تأسیس کرد و این شرکت را از گاراژ خانه اجاره ای خود در حومه سیاتل راه اندازی کرد. در دهه­ های گذشته آمازون به یکی از قدرتمندترین و مورد احترام­ترین شرکت­ها در جهان تبدیل شد و تقریبا همه صنعت­های بزرگ از مراقبت­های بهداشتی گرفته تا مواد غذایی، بانکداری و تبلیغات را تحت تاثیر قرار داد.

حتی اگر بزوس از سمت خود به عنوان مدیرعامل صرف نظر کند، در نقش جدید خود به عنوان رئیس اجرایی آمازون فاصله زیادی ندارد و فلسفه بزوس همچنان شرکت را راهنمایی خواهد کرد.

برند آمازون از جمله معدود غول‌های تجاری جهان است که در دوران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ ؛ دوره‌ای که اغلب کسب و کارها به دلیل قرنطینه عمومی از فعالیت بازماند، همچنان نیاز مشتریان خود را برآورده کرد و ارزش سهامش نیز به همین جهت با افزایش مواجه شد.

اندی جسی قرار است جایگزین جف بزوس به عنوان مدیرعامل آمازون شود. وی هم اکنون مدیر سرویس‌های تحت وب برند آمازون است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا