برندهای تکنولوژیکبرندینگ

گوگل سالانه 8 تا 12 میلیارد دلار به اپل می پردازد تا موتور جستجوی پیش فرض iOS باشد

به گزارش نیویورک تایمز ، وزارت دادگستری ایالات متحده یک قرارداد سودآور بین اپل و گوگل را به عنوان بخشی از بزرگترین پرونده های ضد انحصاری دولت ایالات متحده هدف قرار داده است.

روز سه شنبه ، وزارت دادگستری با طرح دعوای ضد انحصاری علیه گوگل ، ادعا كرد كه شركت مستقر در Mountain View از اقدامات ضد رقابت و استثنا در بازارهای جستجو و تبلیغات برای حفظ انحصار غیرقانونی استفاده كرده است.

در سال 2017 ، اپل توافق نامه ای را برای نگه داشتن موتور جستجوی گوگل به عنوان گزینه برگزیده در دستگاه های اپل به روز کرد. نیویورک تایمز گزارش می دهد که اپل در ازای تبدیل گوگل به موتور جستجوی پیش فرض دستگاه ها و سرویس های خود ، از جمله آیفون و سیری ، حدوداً هشت تا 12 میلیارد دلار در سال دریافت می کند و 14 تا 21 درصد از سود سالانه اپل را به خود اختصاص می دهد.

طبق گفته وزارت دادگستری ، تقریباً نیمی از ترافیک جستجوی گوگل اکنون از طریق دستگاه های اپل تأمین می شود و احتمال از دست دادن این توافق نامه در این شرکت “ترسناک” و “کد قرمز” توصیف شده است.

اپل نیز به دلیل تسهیل رفتار ضد رقابتی با انعقاد قرارداد و استخراج پول بیشتر از طریق مذاکرات منظم ، مورد انتقاد قرار گرفته است.

مداخلات قانونی تهدیدی برای قسمت قابل توجهی از درآمد اپل است ، اما خطری بزرگتر برای گوگل است که ظاهراً راهی برای جایگزینی ترافیکی که از دست می دهد ندارد. نیویورک تایمز حدس می زند که چنین مداخلاتی می تواند اپل را به سمت دستیابی یا ایجاد موتور جستجوی خود سوق دهد ، که به نوبه خود می تواند تهدید بیشتری برای گوگل باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا