اخبار روز

چگونه هوش مصنوعی به اینفلوئنسر مارکتینگ کمک می کند

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای توسعه‌ی کسب و کار دارای مزایای زیادی است اما در کنار تمامی آن محاسن، معایبی نیز دارد. هزینه‌ای که یک اینفلوئنسر برای تبلیغ کسب و کار شما، پیشنهاد می‌کند به تعداد فالوور و تعداد لایک‌ هایی که دارد وابسته هستند. هر دو پارامتر ذکر شده به دلیل رواج استفاده از ربات‌هایی که دنبال‌کننده‌ی غیرواقعی اضافه می‌کنند، ممکن است دچار تغییرات آماری باشند.

همچنین روند یافتن اینفلوئنسر و تطبیق شخصیت او با اهداف کسب و کارتان نیز روند طولانی‌مدتی است.

هوش مصنوعی دارای بسترهای متفاوتی است که هر کدام می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کند.

1. تعیین عملکرد اینفلوئنسر با استفاده از NLP

برنامه‌ریزی عصبی کلامی یا NLP، می تواند هر پستی را که یک اینفلوئنسر در صفحه‌ی خود قرار می‌دهد، تجزیه و تحلیل کند. NLP به شما این امکان را خواهد داد تا عملکرد اینفلوئنسر را در آینده، پیش‌بینی نمایید که این ویژگی کمک بسزایی در تعیین اینفلوئنسر مناسب به شما خواهد کرد.

2. تعیین پست‌های نامناسب

یکی از مشکلاتی که اکثر کسب و کارها با اینفلوئنسرها دارند آن است که نمی‌دانند که پست آن اینفلوئنسر دارای شرایط مناسب قانونی و اخلاقی خواهد بود یا خیر. استفاده از هوش مصنوعی باعث می‌شود تا بتوانید این موارد را نیز بررسی نمایید.

3. پیش‌بینی لحظات تشویق‌کننده و مناسب با استفاده از ANN

اصطلاح ANN به معنای شبکه‌های عصبی مصنوعی است. زمانی که از هوش مصنوعی در اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنید می‌توانید از شبکه‌های عصبی مصنوعی نیز بهره‌مند شوید. عملکرد این شبکه‌ها به نحوی است که به شما این امکان را می‌دهند تا لحظاتی را که بیشترین احساس تشویق و تعامل بین مخاطب و اینفلوئنسر فراهم است را پیش‌بینی نمایید.

4.حذف ربات‌ها و دنبال کننده‌های فیک

می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی انواع ربات‌ها و فالوورهای فیک را شناسایی نمایید. این کار باعث می‌شود تا میزان واقعی تأثیر آن اینفلوئنسر را شناسایی نمایید و انتخاب بهتری را در این زمینه انجام دهید.

5. تعیین میزان تأثیر اینفلوئنسر

استفاده از هوش مصنوعی در اینفلوئنسر مارکتینگ، امکانات خارق‌العاده‌ای را به شما می‌دهد. در حقیقت شما می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسر را در زمان‌های مختلف شناسایی و حتی پیش‌بینی ‌نمایید.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا