برندهای تکنولوژیکبرندهای شخصیبرندینگ
پارادوکس خیریه بیل گیتس
دانشگاه آکسفورد قصد داشت دسترسی به واکسن کووید 19 را عمومی کند، اما بنیاد بیل و ملیندا گیتس وارد عمل شد و این دانشگاه را متقاعد کرد که حق انحصاری این واکسن را به AstraZeneca بفروشند.
این در حالی است که دسترسی به واکسن ارزان و گسترده در بسیاری از کشورها مشکل جدی خواهد بود.
لازم به یادآوری است که گیتس از بنیاد خود برای بدست آوردن اعتبار استفاده کرده است ، اما سوالات جدی زیادی در مورد فعالیت های آن وجود دارد ، از جمله حمایت قوی از حقوق مالکیت برای داروهایی که دسترسی آنها به کشورهای فقیر را کمتر می کند.