نگرانی اپل از لوگو گلابی یک شرکت کوچک
لوگوی اپل در جدیدترین شکل خود ، ساده و کلاسیک است ، با خطوط تمیز و شکلی که به راحتی قابل شناسایی و تشخیص است.
به نظر می رسد که استفاده از میوه در آرم ها یا علائم تجاری تازه ثبت شده به دقت توسط اپل پیگیری میشود. نگرانی سازندگان آیفون برای حفاظت از برند خود قابل درک است، اما پرونده قانونی تشکیل شده در 25 مارس نگرانی اپل را لوگوهای ساخته شده نشان میدهد و اعتراض او را نسبت به چنین مواردی حتی در مورد شرکتهای کوچک را نمایان میسازد.
همانطور که توسط آیفون در کانادا گزارش شده ، Prepear در قلب این اعتراض قانونی قرار دارد.
Prepear که توسط Super Healthy Kids تولید شده است، یک برنامه آموزشی آشپزی، فهرست مواد غذایی، و سازمان دهی وعدههای غذایی برای سیستم عاملهای اندروید و IOS است.
در یک پست اینستاگرامی، ارائه دهنده این برنامه گفت که اپل نسبت به لوگوی این شرکت اعتراض کرده است و گفته گلابی استفاده شده در لوگوی این برنامه به لوگوی اپل بسیار شباهت دارد و به مارک اپل آسیب میرساند.
این لوگو در سال 2017 توسط دفتر مارکهای تجاری ایالات متحده پذیرفته و ثبت شده است.
Prepear میگوید: این جدال دهها هزار دلار هزینه خواهد داشت. نکته احمقانه این است که شرکت اپل با ده ها شرکت دیگر که لوگوی میوه داشتهاند همین کار را کرده است و آنها مجبور شدند لوگوی خود را عوض کنند یا کار خود را تعطیل کنند. در حالی که توسعه دهندگان این برنامه میدانند که درگیری با اپل برای آنها گران تمام میشود اما احساس میکنند که وظیفه اخلاقی آنهاست تا از لوگو و حق خود دفاع کنند. هزینههای این جنگ حقوقی قبلا باعث اخراج یکی از اعضای این تیم شده است.