مایکروسافت، نایک و یونیلور برای مقابله با انتشار کربن در جهان با یکدیگر همکاری می کنند
مایکروسافت، نایک، استارباکس، یونیلور و پنج نام صنعتی دیگر از بخشهای مختلف برای کمک به رساندن انتشار کربن به عدد صفر با یکدیگر همکاری می کنند.
این گروه با نام تبدیل به صفر خالص قصد دارد اعضای دیگری را جذب کند و با کمک صندوق دفاع محیط زیست بر تحقیق و برنامه ریزی برای مشاغل جهت دستیابی به انتشار کربن صفر حداکثر تا سال 2050 تمرکز خواهد کرد.
در این اطلاعیه هیچ جزئیاتی از سرمایه گذاری شرکتها ارائه نشده است، و تنها تحقیقات اولیه و کارهای انجام شده در طی پنج سال آینده مشخص شده اند.
اهداف گروه تبدیل به صفر خالص شامل کاهش در کل زنجیره ارزش، تاثیر محصولات و خدمات، و تعهد و تمایل قابل توجه برای سرمایه گذاری و سرعت بخشیدن به نوآوری است.
گروه فعلی همچنین شامل گروه مواد غذایی فرانسوی Danone SA، خودروسازی آلمانی مرسدس بنز، شرکت حمل و نقل A.P Moller-Maersk، شرکت فناوری هندی Wipro و سازنده لوازم آرایشی برزیلی Natura میباشد.
در حالی که بیشتر شرکتها متعهد به پیشرفت در این زمینه هستند، منتقدین میگویند که تلاشها برای رسیدن به اهداف سازمان ملل در مورد تولید گازهای گلخانه ای و جلوگیری از افزایش جهانی 1.5 درجه سانتیگرادی دما، کم است.
مایکروسافت در ماه ژانویه از برنامه هایی برای منفی کردن میزان کربن خبر داد و قول داد که کربن زیادی را که در طول 45 سال فعالیت خود منتشر کرده است را جبران کند و یک میلیارد دلار برای ایجاد “صندوق تغییر آب و هوا” برای سرمایه گذاری در توسعه فناوری حذف کربن اختصاص داد.