سفیران دنیای برند
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ابتکاری ترین جنبه های دیجیتال مارکتینگ است. این پدیده طی دهه گذشته با سرعت زیادی رشد کرده است و انتظار می رود که در پایان سال 2020 به ارزش 9.7 ملیارد دلار برسد. از این طریق برندها مشتریان خود را با تولید محتوا، بررسی عقاید و پیشنهاد مجصولات خود درگیر می کنند.
بیش از یک دهه قبل، اصالت و قابلیت اطمینان، نیاز اصلی وبلاگ نویسی بود. بسیاری ازوبلاگ نویسان قبل از پیوستن به رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست و یوتیوب، با شور و علاقه در وبلاگ یا سایت خود به نشر دیجیتالی پرداخته اند.
بازاریان فرصتی یافتند که از آن طریق می توانستند با همکاری اینفلوئنسرها، استراتژیهای بازاریابی سنتی خود را ارتقا دهند. تعامل با افراد واقعی از طریق یک پیوند اجتماعی، اصالت را افزایش می داد و دسترسی به مخاطبان جدید را آسانتر می کرد. همکاری های یک طرفه به همکاری های بلند مدت تبدیل شدند و اینفلوئنسرها را به سفیران تبدیل کردند.
سوپر اینفلوئنسر، لورنا لوکس، از فوریه سال 2019 با مد لباس الکترونیکی In The Style همکاری میکند. اولین محصولی که او معرفی کرد، در کمتر از یک ساعت 5000 عدد فروخته شد. این فروش، موفقترین اقدام در تاریخ برند بود.
ثابت شده است که همکاری با اینفلوئنسرها یک تاکتیک بازاریابی بسیار موفق است، اما طرفداران و فالورها نسبت به معتبر بودن این همکاری و عقاید حقیقی اینفلوئنسر دچار تردید می شوند.
در سال 2018، پس از اینکه چندین اینفلوئنسر بزرگ فالورهای خود را خریدند و از رباتها برای بالا رفتن تعداد بازخوردها استفاده کردند، این صنعت با یک بحران اطمینان جدی رو به رو شد. به همین دلیل برخی معتقداند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک تحول ضروری است. بدون شک اینفلوئنسرها نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال دارند، از این طریق، برندها می توانند از طرفداران مردمی برای ایجاد یک رویکرد 360 درجه بهره مند شوند. مطالعات نشان داده است که تصمیمات خرید یک مشتری به شدت تحت تاثیر همسالان آنها و اینفلوئنسرهای کوچک قابل اعتماد خواهد بود.
از آنجا که برندها و آژانس ها به دنبال فرصت های جدید برای گسترش حضور دیجیتالی خود و ایجاد وفاداری به برند هستند ، ابتکاری ترین راهبردی که می توانند اتخاذ کنند ، پرورش جامعه سفیران برند است. تعامل با اینفلوئنسرها در نیمه راه خود است. قدرتمندترین حامیان هر سازمان ، مشتریان و طرفداران موجود هستند.