اخبار روزبرندهای تکنولوژیک

رقابت چینی ها با ChatGPT

«بایدو» مدل هوش مصنوعی خود را توسعه می‌دهد

بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین قصد دارد یک برنامه کاربردی به سبک ChatGPT را معرفی کند و از آن در موتور جستجوی خود استفاده کنند.

این ابزار که هنوز نام آن مشخص نشده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند پلتفرم محبوب OpenAI نتایج جستجو خود را به سبک مکالمه دریافت کنند.

پس از انتشار این خبر، سهام شرکت بایدو تا 5.8 درصد افزایش یافته که تقریباً در چهار هفته گذشته، بیشترین رشد روزانه آن بوده است.

بایدو در چند سال گذشته، برای انتقال کسب‌و‌کار خود از بازاریابی آنلاین به فناوری‌های عمیق‌تر، میلیاردها دلار را صرف تحقیق در زمینه #هوش_مصنوعی کرده است.

 

غول چینی همراه با گروه علی‌بابا، تنسنت و ByteDance صنعت فناوری چین را کنترل می‌کنند. غول چینی پس از عقب‌افتادن از رقبای خود در عرصه‌هایی مانند تبلیغات موبایلی، ویدیو و شبکه‌های اجتماعی، در تلاش است تا رشد خود را دوباره احیا کند. علاوه بر تحقیق در زمینه هوش مصنوعی، این شرکت اکنون نیز درحال توسعه فناوری خودران خود  است.

ChatGPT، ابزار هوش مصنوعی شرکت OpenAI، از زمان عرضه عمومی در نوامبر، موردتوجه بسیار زیادی قرار گرفته و اخیراً نیز اعلام شده که تعداد کاربران روزانه آن در 40 روز به بیش از ده میلیون نفر  رسیده است. همچنین چت‌بات OpenAI تاکنون در چندین آزمون آزمایشگاهی شرکت کرده و آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا