برندینگداستان برندها

داستان سرایی برای ساخت یک برند موفق

 ارزش برند با داستان آن مرتبط است. مزایایی که یک شرکت برای مشتریان خود فراهم می‌کند به چرا و چگونگی داستان برند ارتباط دارد. این داستان سرایی به نوعی یک هنر است و به خلاقیت، بینش، تمرین و مهارت نیاز دارد. اضافه کردن داستان برند به بازاریابی شما به انسانی کردن برندتان کمک می‌کند. خط داستانی شما می تواند در شکل های مختلفی مانند رسانه، فیلم، تصویر یا متن نوشتاری ظاهر شود. با استفاده از ترکیبی از همه این ها، برندها می توانند با مخاطبان خود در همه سطوح ارتباط برقرار کنند.

در هر شکل از داستان سرایی این عناصر ثابت هستند:

شخصیت ها – افراد اصلی داستان شما چه کسانی هستند؟ هدف آنها چیست؟

صحنه – داستان شما در کجا اتفاق می افتد؟

خلاصه داستان – در داستان شما چه اتفاقی می افتد؟

چالش – شخصیت های شما با چه چالش هایی روبرو هستند؟

نتیجه – نتیجه گیری شما چیست؟ شخصیت ها چگونه بر چالش های خود غلبه کرده اند؟

اینستاگرام

داستان سرایی در اینستاگرام حول تصویر شکل می گیرد. تصاویر و فیلم هایی را منتشر کنید که داستان برند شما را روایت می کند.

استوری یکی از محبوب ترین ویژگی اینستاگرام است. روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون استوری در اینستاگرام منتشر می‌شود. همین عدد ثابت می‌کند که کاربران چقدر به این قابلیت اینستاگرام علاقه‌ای ویژه دارند. به همین دلیل کسب و کارها تمایل فراوانی به استفاده از این قابلیت برای راه اندازی کمپین  تبلیغات در اینستاگرام و همچنین افزایش تعامل با کاربران دارند. 

هدف اصلی اینستاگرام از اضافه کردن قابلیت استوری این است که کاربران بتوانند اتفاقاتی که در لحظه برایشان رخ می‌دهند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارها برای پوشش مستقیم رویدادها و اتفاقات جدیدشان تلاش می‌کنند بهترین بهره ممکن را از ابزار استوری داشته باشند.

لینکدین

اولین گام شما برای معرفی برند  شخصی‌تان، گفتن داستان آن در هدلاین لینکدین است. در هدلاین، می‌توانید هویت شغلی‌تان را در چند جمله، به طرزی جذاب معرفی کنید. قصه‌ کوتاه شما در هدلاین باید برای مخاطب معنا داشته باشد و او را قانع کند که پروفایل‌تان را بخواند.

از کلمات کلیدی غافل نشوید. کسانی که به دنبال نیروی کارند، معمولا کلمات خاصی را جستجو می‌کنند. استفاده از هر کلمه‌ای که برندتان را معرفی می‌کند، به شما در برندسازی شخصی کمک خواهد کرد. خود را از دیگران متمایز کنید. لینکدین به کاربران اجازه می‌دهد 50 مهارت را به پروفایلشان اضافه کنند. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید مهارت‌های متنوع، از جمله مهارت‌های ویژه‌ خود را نشان دهید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا