برندهای تکنولوژیکبرندینگ

تکنولوژی جدید سامسونگ می تواند کابین هوشمند خودرو را به یک دفتر کار سیار تبدیل کند

سامسونگ در نمایشگاه2021 CES مستقر در کره جنوبی، از یک طرح مفهومی برای کابین خودروها رونمایی کرد که علاوه بر چندین نمایشگر، از شبکه 5 G هم پشتیبانی می­کند.

این فناوری جدید Digital Cockpit نام دار و سامسونگ با معرفی این محصول، خود را برای خودروهای خودران آماده می کند. در این کابین با وجود نمایشگرهای عریض با وضوح بالا شما می ­توانید کارهای مختلفی مانند مشاهده فیلم یا اجرای بازی را روی یک نمایشگر پانوراما 49 اینچی انجام دهید.

این فناوری سامسونگ دکمه‌های لمسی خازنی را جایگزین اکثر ورودی‌های سنتی کابین خودرو می‌کند. در این کابین درون فرمان یک نمایشگر LCD ۸.۸ اینچی لمسی قرار می‌گیرد که به صورت لمسی امکان بوق زدن و یا استفاده از راهنما را فراهم می‌کند.

در مرکز بالایی شیشه جلوی خودرو یک نمایشگر دیگر به چشم می‌خورد که روی آن اطلاعات حیاتی مربوط به ۴ دوربین خارجی به نمایش گذاشته می‌شود و برای مثال می‌توانید از آن‌ها برای پارک خودرو استفاده کنید. این شرکت کره‌ای همچنین می‌خواهد در جلوی خودرو یک نمایشگر نصب کند تا عابران پیاده بتوانند پیام‌های شما را ببینند.

سامسونگ پا را از این فراتر گذشته و یک نمایشگر برای بخش پشتی خودرو هم درنظر گرفته که می‌توانید در خارج از خودرو محتوای آن را مشاهده کنید. در کنار این موارد، سامسونگ درون کابین از دوربین‌ها و سنسورهایی برای اندازه‌گیری سطح استرس مسافران استفاده می‌کند تا به صورت خودکار مواردی مانند نورپردازی و موسیقی را کنترل کند.

با پشتیبانی از شبکهG5 مسافران می‌توانند در هنگام سفر با خودروی مجهز به این کابین به کنفرانس ویدیویی مشغول شوند یا اینکه محتوای موردنظرشان را به صورت آنلاین استریم کنند.

وجود این تعداد نمایشگر در یک خودرو خطرناک به نظر می‌رسد، با این حال صنعت خودرو با سرعت به سمت ماشین‌های خودران حرکت می‌کند که دیگر نیازی به توجه راننده ندارند و مسافران می‌توانند در زمان حرکت خود به کارهای مختلفی مشغول شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا