بررسی هوش مصنوعی برای بهبود جریان ترافیک در خیابانهای شهر اسپرینگدیل
فروش گوشیهای هوشمند در خاورمیانه (غیر از ترکیه) هر سال رو به کاهش است و انتظارات کمی از فروش گوشی در این منطقه وجود دارد. اما وضعیت در فصل اول ۲۰۲۳ بهتر از انتظارات بود و همچنین سامسونگ پرفروشترین برند خاورمیانه شد.
تحلیلگران انتظار داشتند کاهش فروش گوشی در فصل اول ۲۰۲۳ در بازار خاورمیانه ۱۳ درصد باشد، اما طبق جدیدترین اطلاعات شرکت تحقیقاتی کانالیس، کاهش فروش در این بازار تنها ۳.۵ درصد بود. درحقیقت در سه ماه اول ۲۰۲۳، شرکتها درمجموع ۸.۸ میلیون گوشی هوشمند در این منطقه به فروش رساندهاند.
در این گزارش بهطور مستقیم به ایران اشارهای نشده است. طبق گزارش کانالیس، فروش گوشی در عربستان سعودی رشد ۱ درصدی داشته، درحالیکه فروش گوشی در امارات متحده عربی کاهش ۳ درصدی را تجربه کرده. در کشورهای عراق و کویت هم بهترتیب فروش گوشی ۳ و ۱۱ درصد کاهش داشته است.
بر اساس ارقام موجود در وبسایت وزارت حملونقل ایالت آرکانزاس، تقاطعهای این شهر روزانه شاهد عبور حداقل ۱۷۰۰۰ خودرو هستند؛ حال در چند هفته آینده، شهر قصد دارد از یک سیستم ترافیکی پیشرفتهتر مبتنی بر هوش مصنوعی، به نام NoTraffic در خیابان «تامپسون جنوبی» و «دان تایسون پارک» که روزانه حداقل ۲۱۰۰۰ خودرو بر خود میبیند، استفاده کند.
حال اگر کارکنان، سیستم NoTraffic را بهتر بپسندند، برای اصلاح سیستم قبلی باز به شورا درخواست خواهند فرستاد. در این درخواست، شورای شهر قرار است ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار برای نصب سیستم TrafficLink در یک تقاطع (با چراغها، تیرها و جعبههای کنترل) هزینه کند و البته اگر این فناوری، تقاطعها را از طریق یک راهبر هوشمند به هم پیوند دهد، هزینه به ۳۰۰ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت. البته در حال حاضر، شهر حدود ۳۰۰ هزار دلار برای تجهیز یک تقاطع، آنهم بدون سیستم نشانههای رانندگی یا تجهیز یک تقاطع جدید در یک جاده جدید، پرداخت میکند.
ساکنان اسپرینگدیل روز سهشنبه یک اوراق قرضه را تصویب کردند که شامل ۱۳۵ میلیون دلار برای بهسازی خیابانهای این شهر است. برخی از پروژهها، ساخت خیابانهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند بود و شهر نیز تغییراتی در تقاطعهای خیابانهای شلوغ ایجاد خواهد کرد، که شامل تجهیز آنها به سامانههای راهنمایی و رانندگی مبتنی بر هوش مصنوعی جدید، میشود.
سامانههای مبتنی بر هوش مصنوعی که حدود یک سال است در این شهر راهاندازی شده، تاکنون هیچ تشخیص نادرستی نداشتهاند و بهمحض اینکه یک خودرو از منطقه خارج میشود، چراغهای راهنمایی سریع تغییر میکنند. البته سیستم فعلی شهر که ترافیک را با دوربینهای قدیمی تشخیص میدهد، گاهی اوقات نشانهها را بر اساس مشاهده چیزی که در باد میوزد یا تابش خیرهکننده نوری که از شیشه جلو بازتاب میابد، تغییر میدهد. دید سیستم فعلی میتواند توسط مه، برف یا سایهها مبهم شود و ترافیک را متوقف کند، که این چالش نیز با ورود سامانههای جدید بینایی ماشینی، از بین میرود و چشمهای راهنمایی و رانندگی دیگر در هر شرایطی میتوانند ترافیک را هدایت کنند.
منبع: هوشیتو