برندهای تکنولوژیکبرندینگ

با پایان یافتن غیبت جک ما پس از سه ماه، ارزش سهام علی بابا 8 درصد افزایش یافت

جک ما، میلیاردر و کارآفرین حاشیه‌ساز چین پس از حدود سه ماه غیبت در یک تماس ویدیویی ظاهر شد. پس از انتشار این خبر ارزش سهام شرکت تجارت الکترونیک او یعنی «علی‌بابا» بیش از ۸ درصد افزایش یافت.

ما از طریق تماس ویدیویی با معلمان روستایی در چین صحبت کرد. او در این کلیپ ۵۰ ثانیه‌ای ۱۰۰ معلم روستایی را که به خاطر فعالیت‌های درخشان از بنیاد او جایزه گرفته‌اند خطاب قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد آرام و راضی است. در بخشی از این ویدیو، او در حال بازدید از مدرسه‌ای در استان چجیانگ در ۱۰ روز قبل (۱۰ ژانویه) به تصویر کشیده می‌شود.

صبح روز بعد از پخش این کلیپ سهام علی بابا 6.8 درصد در معاملات بازار جهش کرد و به 268.81 دلار رسید و نگرانی­ها درباره سکوت طولانی مدت او را برطرف کرد.

جک ما از اواسط اکتبر پس از انتقاد از سیستم نظارتی چین، در ملا عام دیده نشده بود. این انتقاد ظاهرا خشم مقامات چینی را برانگیخت و سبب شد تا دولت چین مانع از عرضه اولیه سهام گروه Ant شوند؛ اتفاقی که می‌توانست بزرگ‌ترین IPO تاریخ را رقم بزند.

غیبت غیر معمول ما در اوایل این ماه حدس و گمان­هایی را در مورد مفقود شدن وی برانگیخت.

طبق آمار میلیاردرهای بلومبرگ، ما 56 ساله چهارمین مرد ثروتمند چین است که دارایی کل او 53 میلیارد دلار است. دارایی خالص وی از روز سخنرانی سرنوشت ساز او در اکتبر حدود 8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا